مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین استان تلاش می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و کالبدی نامناسب، مناطق حاشیه نشین را تبدیل به محیط و بستری مساعد برای شکل گیری انواع ناهنجاری‌های اجتماعی کرده است.

بیدخام افزود: تهدید‌های زیست محیطی، تولید فقر و بزه در این مکان‌ها به عنوان مناطق کانونی آسیب‌های اجتماعی بسیار پراهمیت و تهدید کننده حیات کل جامعه است.

وی اضافه کرد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه ای، ایجاد پایگاه‌های بسیج و راه اندازی مراکز فرهنگی ورزشی در کاهش آسیب‌های مربوط به این مناطق بسیار موثر است که هم اکنون در برخی نقاط حاشیه‌ای شهری و روستا‌های محروم در استان در حال ارایه است.

بیدخام در ادامه خواستار تشکیل نشست‌های منظم برای تصمیم گیری در زمینه ارتقای وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی با کمک همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شد .

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین بر استفاده از ظرفیت ساکنین محلات برای شناخت مشکلات این مناطق و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها از طریق روحانیون و معتمدان محلی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نشست کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار