معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مشکل اصلی عرصه موسیقی در قزوین نبودن سالن استاندارد و مناسب جهت برگزاری آن از جمله اجرای کنسرت است.

امیر ملاحسنی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ارزیابی اولیه سالن‌هایی که متولی برگزاری کنسرت‌های موسیقی هستند، توسط کارشناسان مجموعه اداره کل ارشاد و همچنین اماکن انتظامی صورت می‌گیرد و در صورت تایید، این سالن‌ها می‌توانند میزبان کنسرت‌ها باشند، اما متاسفانه خلاء زیرساخت‌های موسیقی کاملا در قزوین حس می‌شود.

وی ادامه داد: تنها ۲ سالن ایرانیان و مجموعه نمایشگاه بین المللی با ظرفیت ۷۰۰ تا ۸۰۰ صندلی در شهر قزوین برای اجرای کنسرت‌های موسیقی وجود دارد و همچنین یک سالن کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) نیز برای برگزاری اجرای کنسرت‌های بومی و پژوهشی مشخص شده است که متاسفانه تمامی اینها از کیفیت درخور توجهی برای مشتاقان به موسیقی برخوردار نیستند.

ملاحسن ادامه داد: این در حالی است که نبودن سالن استاندارد در سطح کیفی اجرای موسیقی نیز بسیار تاثیرگذار است و محدودیت‌هایی را نیز ایجاد می‌کند، از این رو نیازمند به این هستیم تا در برنامه ریزی و تصمیم گیری هایمان در این زمینه به صورت جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

به گفته این مسئول، قزوین هنرمندان بنام و فرهیختگان ارزشمند بسیاری را در دامان خود پرورانده است که نام و هنرشان در سراسر کشور و خارج از مرز‌های این دیار جاری و ساری بوده و هست و اگر مشکلات حوزه موسیقی این استان بیشتر احصا شود به روند بهتر این عرصه هنری کمک شایانی خواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: با وجود این مشکلات، اما سال گذشته و امسال نیز قبل از ایام ماه محرم و صفر اکثر خوانندگان کشوری و استانی کنسرت‌هایی را در قزوین برگزار کردند که مورد توجه اغلب مردم استان قرار گرفت و سعی داریم با همکاری شورای مشورتی حوزه موسیقی استان، درصدد رفع مشکلات موجود برآییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار