دفتر استانداردسازی به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تدوین استاندارد‌های موردنیاز برای نخستین مرتبه در دانشگاه پیام نور قزوین افتتاح شد.

افتتاح این دفتر در مراسمی با حضور میترا عقیلی مدیرکل استاندارد و ریاست و معاونین دانشگاه پیام نور قزوین همراه بود.

دفتر استانداردسازی با توجه به لزوم ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان قزوین و در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه تدوین استاندارد‌های موردنیاز راه اندازی شده است.

همچنین در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین اداره کل استاندارد قزوین و دانشگاه پیام نور به منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی و تخصصی و بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های ۲ طرف امضا شد.

یکی از مهم‌ترین بند‌های این تفاهم نامه مربوط به قابلیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مراکز و واحد‌های دانشگاه در موضوع همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران است.

بر اساس این تفاهم نامه و در صورت تایید صلاحیت آزمایشگاه مستقر در دانشگاه، از سوی آن سازمان ملی استاندارد دانشگاه پیام نور می‌تواند با ارایه خدمات آزمایشگاهی به متقاضیان برای آزمایش کالا و محصولات ضمن افزایش اعتبار علمی آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور گامی موثری برای درآمدزایی دانشگاه بردارد.

طبق این تفاهم نامه از این پس اعضای علمی دانشگاه پیام نور می‌توانند در آزمون کارشناسان رسمی استاندارد شرکت کرده و در تدوین استاندارد‌های ملی استاندارد ایران نیز همکاری کنند.

با توجه به لزوم ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در استان و در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور گسترش همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام نور می‌تواند در برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینار‌های تخصصی برای مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی نیز فعالیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.