مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: زائران قزوینی برای حضور در مراسم اربعین حسینی تاکنون با ۳۰۹ دستگاه اتوبوس از پایانه مرکزی استان به مرز مهران اعزام شده اند.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: کار اعزام زائران حرم حسینی امسال از سوی این اداره کل و با هماهنگی‌های صورت گرفته از ۱۴ مرداد به طور رسمی آغاز و تا شب گذشته نیز ۹ هزار و ۷۳۶ زائر توسط اتوبوس‌های پایانه مسافری قزوین به مرز مهران انتقال یافته اند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین برای برگزاری هرچه شکوه مراسم اربعین امسال تمام تلاش خود رابه کار گرفته است، افزود: برنامه ریزی طرح اربعین از اول ماه محرم صورت گرفت، اما این طرح از اول ماه صفر به طور رسمی آغاز به کار کرد و مسوولیت کمیته حمل و نقل و سوخت نیز برعهده این اداره کل قرار گرفت و جلساتی نیز با اصناف رانندگان و شرکت‌های مسافربری در خصوص زیر ساخت ها، تکمیل شبکه و حمل و نقل به انجام رسید.

حق لطفی بیان کرد: ۳۰ کیلومتر از مسیر‌های منتهی به مرز مهران، یعنی از قزوین تا آوج لکه گیری و رویه آسفالت شد و نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر نیز عملیات خط کشی، ایمن سازی و نصب تابلو و علائم هشدار دهنده مسیر‌های ارتباطی یاد شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل استان قزوین به انجام رسید.

به گفته این مسئول، اقدامات دیگری از جمله تکمیل شبکه روشنایی معابر و اجرای علمیات آسفالت ورودی میدان شهر آوج و همچنین رسیدگی و بازرسی از ۱۶ مجتمع خدمات رفاهی واقع در مسیر ارتباطی زائران جهت ارائه منظم و هدفمند خدمات صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمان پیک رفت زائرام حرم حسینی از این استان به مرز مهران هستیم، اما از ۲ روز دیگر علاوه بر موج رفت، شاهد بازگشت زائران نیز خواهیم بود.

حق لطفی با بیان اینکه مدت زمان اعزام زایران به کربلا ۱۵ روز، اما زمان برگشت آنها تن‌ها پنج روز است، اضافه کرد: در زمان بازگشت زائران به طور قطع شاهد تاخیر در برگشت آنها به خاطر کمبود ناوگان خواهیم بود که در این خصوص امسال کمیته مردمی ستاد اربعین در خصوص جا به جایی زائران به صورت مشارکتی به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کمک خواهد کرد تا شاهد مشکلات کمتری برای زمان بازگشت باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: زائران توجه داشته باشند که برنامه سفر و بازگشت خود را تنها به روز اربعین و یا یک روز بعد از آن موکول نکنند و از آنجایی که زمان بازگشت با کمبود ناوگان روبرو خواهیم بود، زائران یا بایستی زمان بازگشت خود را زودتر و یا دیرتز از زمان اربعین قرار دهند تا امکان سرویس دهی بهتر را داشته باشیم.

برچسب ها: اربعین ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار