معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: به دلیل فرصت‌های شغلی و جاذبه‌های اقتصادی و صنعتی استان قزوین روند حضور اتباع بیگانه رو به افزایش است.

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در گفتگوی خبر ۲۰ شبکه قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از تراکم اتباع غیرمجاز بالا بوده و ادارات اجرایی باید مباحث پیشگیری را با اهتمام بیشتری دنبال کنند.

فولیان بیان کرد: به دلیل فرصت‌های شغلی و جاذبه‌های اقتصادی و صنعتی استان روند حضور اتباع بیگانه رو به افزایش است، اما فرآیند مهاجر پذیری باید قانونمند باشد.

وی افزود: ممنوعیت ورود، تردد و بکارگیری اتباع در قانون وجود دارد، یکی از روش‌های پیشگیری در وقوع جرم، انجام کار‌ها بر مبنای جاذبه زدایی است، امروز بایستی دلیل جاذبه سکونت و بکارگیری اتباع غیرمجاز در استان قزوین بررسی شود.
 
این مسئول در ادامه گفت: استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل توسط کارفرمایان تخلف است و جرایم قضائی و مالی به همراه دارد و با افراد خاطی و کارفرمایانی که از آنها استفاده می‌کنند به‌شدت برخورد خواهد شد.

فولیان افزود: برخی از شهروندان به اسم خودشان برای اتباع غیر مجاز اموال منقول و غیر منقول اجاره و خرید و فروش می‌کنند، برای مشاوران املاک و افراد خاطی در قانون مجازات در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار