نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی با احیای مساجد که مرکز تقویت ایمان و نیکی هستند، کاهش می‌یابد و از این رو بایستی سرمایه‌گذاری بیشتری برای آبادی مساجد صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه جامعه با آبادانی مساجد آباد می‌شود، گفت: مساجد خاستگاه و پایگاه انقلاب و نیرو‌های تحت فرمان امام راحل بودند و به همین جهت باید اهمیت بیشتری به مساجد داده شود و از شورای شهر و شهرداری قزوین می‌خواهیم تا به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را پیش رو داریم، سرداران فراوانی از استان قزوین از جمله سیدعلی اکبر ابوترابی و شهید سردار خلبان حسین لشکری جزو آزادگان سربلند جنگ تحمیلی بودند و با ایثار و رشادت هایشان از خاک میهن خود جانانه دفاع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به ۲۸ مردادماه، سالروز کودتای آمریکا برای بازگردان شاه، تاکید کرد: دهم مردادماه سال ۳۲، یعنی ۱۸ روز قبل از کودتا در روزنامه باختر (روزنامه رسمی دولت مصدق) ضمن تعریف از آمریکا نوشتند که به کمک آمریکا می‌توانیم مقابل استعمار انگلیس بایستیم در حالی که نمی‌دانستند آمریکا و انگلیس دست در دست یکدیگر دارند، اما امروز مردم ما می‌دانند که آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی اسراییل دشمن کشور ما هستند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه، مصدق، نواب صفوی را به زندان انداخت و برای آزادی وی شرط گذاشت، تاکید کرد: آبان ماه سال ۵۸ مهندس بازرگان و ابراهیم یزدی به الجزایر رفتند و با یکی از سیاستمداران آمریکایی ارتباط گرفتند و وقتی خبر این کار به امام راحل رسید، ایشان ناراحت شدند.

وی ادامه داد: آنها معتقد بودند که بدون آمریکا نمی‌توان کشور را اداره کرد چرا که کشور، مردم، اقتدار و عزت را کوچک و بزرگی آبادی را در دست دشمن می‌دیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به روز صنعت دفاعی، اضافه کرد: در گذشته کشور ما حتی یک موشک هم نداشت، اما امروز به لطف آمادگی آمادگی نیرو‌های رزمی و صنعتگران حوزه دفاعی مان، مجهز به فناوری‌های روز جنگی دنیا شده ایم تا جایی که برای سیطره بر دشمنان خود تنها بخشی از تجهیزات خود را به رخ آنها می‌کشانیم.

به گفته امام جمعه قزوین، کشور ما هیچگاه قدمی در راه نابودی انسان برنداشته و برنمی دارد، اما برای دفاع از کیان اسلامی و مردم میهن اسلامی خود، موشک‌های نقطه زن را در اختیار قرار داده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد: در خصوص صنعت دفاعی کشور هر چه توانستیم در مقابل دشمنان خدا، خود را قوی کرده ایم و امروز دشمنان قسم خورده ما ترس روبرو شدن با ما را دارند و ما نیز تمام دنیا را برای آنها ناامن کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری اربعین حسینی، افزود: خط استقامت و مقاومت و راه قدسی که از کربلا می‌گذرد را می‌شود در آرمان الهی اربعین مشاهده کرد چرا که اربعین، برپایی عدل در مقابل ظالمان به حساب می‌آید که به وسیله سربازان بزرگ ما مدیریت می‌شود و امیدواریم آینده جهان با فرهنگ اربعین روشن‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: موفقیت قهرمانان مسابقات المپیک پاریس را تبریک گفت و یاد شهید مبارز سید اسدالله لاجوردی، سرهنگ افشاری و همچنین مرحوم سید ضیا حسینی، امام جمعه بخش رودبار الموت شرقی استان را گرامیداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.