مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در قالب طرح‌های مسکن سازی انبوه دولتی موسوم به نهضت ملی مسکن، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ هزار و ۴۶۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم واگذار شده است.

داراب بیرنوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در قالب طرح‌های مسکن سازی انبوه دولتی موسوم به نهضت ملی مسکن، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲ هزار و ۴۶۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم واگذار شده و هزار و ۵۰۲ انشعاب نیز آماده نصب است.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در قالب طرح‌های مسکن سازی انبوه دولتی موسوم به نهضت ملی مسکن، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴۶۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم واگذار شده و ۱۵۰۲ انشعاب نیز آماده نصب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ داراب بیرنوندی در این باره اظهار کرد: همچنین در مدت زمان مورد اشاره ۱۱۸۲ انشعاب فاضلاب برای منازل مردم در این طرح مسکن سازی نصب شده و ۱۱۰۷ انشعاب فاضلاب نیز آماده واگذاری است. 

وی تصریح کرد: هم اکنون در حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های مسکن ملی و نهضت ملی مسکن در سطح استان قزوین در حال ساخت است که نیاز آبی آن مورد توجه و برنامه ریزی قرار گرفته است.

بیرنوندی با اشاره به اینکه تامین نیاز آب آشامیدنی این میزان از پروژه‌های در حال ساخت مسکونی، عملیاتی دشوار و پر هزینه است خاطر نشان کرد: برنامه بلند مدت تامین آب در این پروژه‌ها به ویژه در شهر جدید مهرگان از طریق انتقال آب از سد طالقان است که در حال پیگیری و اجرا از سوی دستگاه مربوطه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان یادآور شد: گرمای شدید هوا، سرعت قابل توجه ساخت و ساز و اسکان مردم در شهر مهرگان و کمبود منابع آبی با توجه به حداکثر برداشت ممکن از آن‌ها موجب بروز پاره‌ای کم آبی‌ها در این حوزه در تابستان جاری شده که رفع آن تنها از طریق همکاری مردمی در مدیریت مصرف ممکن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار