کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین از کشف و ضبط انواع دارو و مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و قاچاق به ارزش ۲۹۷ میلیون و ۷۴۵ هزار ریال از باشگاه‌ها و مراکز فروش قزوین خبر داد.

رامش مهرآیین کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین گفت: استفاده از مکمل‌های ورزشی به لحاظ اثرگذاری روی سلامت بسیار مهم است و تولید این مکمل‌ها باید از زمان تولید تا مصرف مورد رصد مستمر قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز قشر زیادی از مردم جامعه، به ویژه نوجوانان و جوانان به مصرف انواع مکمل‌های ورزشی آن هم بدون مشورت با پزشک متخصص روی آورده اند و به دنبال این افزایش مصرف و تقاضا، بازار فرآورده‌های قاچاق و غیرمجاز از این نوع رونق یافته است.

مهرآیین به موضوع صیانت از حقوق عامه و ارتقا سطح شاخص‌های سلامت پرداخت و یادآور شد: براساس این قانون، بازدید‌های روتینی توسط کارشناسان اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل این معاونت صورت می‌گیرد که در بررسی‌های به عمل آمده، اقلام کشف شده برای انجام مراحل قانونی ضبط و متخلفان نیز به دادگاه معرفی شدند.

به گفته این مسئول، داروخانه‌ها تنها محل مجاز عرضه دارو و مکمل، برابر آیین نامه‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو هستند چرا که این مکمل‌ها تحت نظارت دکتر داروساز است و لذا فروش این مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی و خارج از داروخانه ها، غیرمجاز و قاچاق محسوب شده و دخالت در امور پزشکی، تهدید کننده سلامت مصرف کننده و فاقد قابلیت مصرف انسانی است.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو قزوین بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم برای تهیه مکمل‌های ورزشی تنها به داروخانه‌ها مراجعه کرده و در ادامه نیز با مشورت پزشک متخصص تغذیه و کارشناس این مکمل‌ها را مصرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.