مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در خود آمریکا هم دیواره استاندار سنگنوری فقط در هفت مکان وجوددارد و علیپور با تمام کاستی‌ها توانست در المپیک بجنگد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس لحظات تلخ و شیرین زیادی برای ورزش ایران به یادگار گذاشت.

مدال‌های فوق العاده تکواندوکاران و در میان آنها درخشش مهران برخورداری، ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده و آرین سلیمی، عملکرد خیره کننده فرنگی‌کاران، کشتی‌های جذاب و جسورانه کشتی گیران آزاد که البته به مدال نقره بسنده کردند، جزو شیرین‌ترین اتفاقات ورزش ایران در المپیک ۲۰۲۴ بود.

شکست تیم ملی شمشیربازی در یک قدمی کسب مدال، همچنین کسب مقام پنجم میرمصطفی جوادی در رشته وزنه برداری و اتفاقی که در فینال برای حسن یزدانی افتاد، جزو مواردی است که باعث ناراحتی و افسوس شد. با تمام این اوصاف شاید بتوان حسرت برانگیزترین اتفاق المپیک پاریس برای ورزش ایران را مربوط به رضا علیپور دانست. ستاره سنگنوردی جهان که صدم‌های ثانیه، با او سر سازگاری نداشتند و مانع کسب مدال شدند.

علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در خصوص المپیک چهار سال آینده که خواهد بود قبل از آن رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی را در نظر گرفته ایم. همین تعداد ورزشکاران و مربی المپیکی واقعا برای استان قزوین جای افتخار است. ما بعد از المپیک ملبورن که مرحوم آقای یعقوبی و سایر ورزشکاران که در المپیک‌های گذشته افتخارآفرین بوده اند. سه نماینده استان در المپیک حاصل زحمات چندین ساله خود را دریافت کردند.

علایی مقدم گفت: این ورزشکاران کمیته ملی المپیک را هم متقاعد کردند که پس از کسب سهمیه توان حضور در المپیک را دارند و تلاش ما بر اینست که این نفرات برای المپیک آینده حفظ شوند.

مهران برخورداری هم گفت: در المپیک سطح دیگری از ورزش دیده می‌شود و هر ورزشکار در بهترین شکل خود شرکت می‌کند. وزن منهای ۸۰ کیلوگرم جزو سخت‌ترین وزن هاست که قدرت و تکنیک باهم است. قرعه‌ای هم که به من خورده بود به زعم کارشناسان بسیار سخت بود.

این مدال آور المپیک گفت: بسیاری از افراد در پشت این مدال‌ها بودند و ما از همه قدردانی می‌کنیم.

علایی مقدم اضافه کرد: در اداره کل ورزش و جوانان هرچه در توان داشتیم سعی کردیم انجام دهیم. در خود آمریکا دیواره استاندارد سنگنوردی فقط درهفت مکان وجود دارد. آقای علیپور به صورت فردی تمرین می‌کرد و سختی‌های زیادی تحمل کرد.

رضا علیپور اسطوره جدید سنگنوردی جهان هم در ارتباط تلفنی با استودیو گفت: سنگنوردی از سال ۲۰۲۰ وارد المپیک شد و در سال ۲۰۲۴ به صورت مجزا المپیکی شد.

ورزشکارانی هم که به ما احترام گذاشتند نشان از شخصیت خودشان بود. چهار سال رکورددار جهان بودن بسیار سخت است که این افتخار نصیب بنده شد.

مهران برخورداری گفت: رضا علیپور قهرمان بزرگی است و همه ورزشکاران این قهرمان را دوست دارند. من هم مثل آقای علیپور پس از بازگشت تمرینات را شروع کردیم و از فردا هم برنامه‌های تمرینی را آغاز خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.