شهرستان آبیک آمادگی کامل دارد تا به عنوان پایلوت بازآفرینی شهری استان انتخاب شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ، از قزوین ؛ فرماندار آبیک در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان آبیک گفت : با استفاده از تدبیر و برنامه ریزی های لازم می توان سایتهای قدیمی را با دسترسی آسان تر، بازگشایی معابر و بهسازی بافت های شهری موجود به یک منظر مناسب شهری تبدیل کرد.

 علی رحمانی با اشاره به مشکلات بافت های جدید گفت: با مجموعه اقداماتی در حوزه فقرزدایی و فرهنگ سازی می توان مردم را برای ماندن در محله قدیمی خود سوق داد.

رییس ستاد بازآفرینی بافت های شهری شهرستان آبیک بیان کرد: با توجه به وجود 49 هکتار بافت فرسوده در شهر آبیک میتوان با استفاده از امکانات ، تجهیزات مناسب و کارآمد به نتایج مطلوب تری در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی همچنین افزود: شهرستان آبیک آمادگی  این را دارد که خود را برای انتخاب به عنوان یکی از نمونه های پایلوت استان معرفی نماید.

 مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هم در این جلسه گفت: پیش از این در حوزه بافت فرسوده بیشتر موضوعات کالبدی مورد توجه بوده و کمتر به بحث های فرهنگی، اجتماعی و محیطی پرداخته شده که با تصویب سند ملی بازآفرینی این نگرش تغییر یافته است.

محسن اسماعیلی بیان داشت: راهبردهای موجود سند ملی بازآفرینی هم باید در استان و شهرستان ها تحقق پیدا کند.

رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی  هم  در این جلسه ساختار کارگروه های پنج گانه زیر مجموعه ستاد استانی را تشریح کرد و ارتباط بین ستادهای شهرستانی و کارگروههای تخصصی برای تهیه برنامه های شهرستان را ضروری دانست.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات ستاد شهرستان در دبیرخانه ستاد بررسی و برای تصویب نهایی به ستاد استانی ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، ستاد ، بازآفرینی ، شهری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.