صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی امروز دوشنبه از افزایش بودجه دو شهر مذهبی مکه و مدینه برای ارتقای ظرفیت جذب زائر خبر داد.

افزایش بودجه مکه و مدینه برای ارتقای ظرفیت جذب زائرانبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی امروز دوشنبه از افزایش بودجه دو شهر مذهبی مکه و مدینه برای ارتقای ظرفیت جذب زائر خبر داد.

افزایش بودجه دو شهر مکه و مدینه که در راستای ارتقای ظرفیت جذب زائر صورت گرفته است، بخشی از تعهدات صندوق ذخیره ارزی عربستان برای اجرای اصلاحات اقتصادی در این کشور و کاهش وابستگی آن به صادرات نفت است.

بر این اساس با افزایش بودجه دو شهر مکه و مدینه، رشد ساخت و ساز هتل ها و ایجاد بازارهای متعدد تسریع می شود و علاوه بر ایجاد اشتغال، امکان ارتقای ظرفیت جذب زائر نیز وجود دارد.

صندوق ذخیره ارزی عربستان حدود 180 میلیارد دلار از دارایی خود را برای توسعه پروژه های شهری و صنعتی در سراسر این کشور اختصاص داده است. فاز اول طرح صندوق ذخیره ارزی شامل توسعه زمین های اطراف مسجد الحرام به وسعت 854 هزار متر مربع بوده و قرار است ساخت 115 ساختمان شامل 70 هزار اتاق هتل و 9 هزار واحد مسکونی آغاز و تا سال 2024  تکمیل شود. این سرمایه گذاری تا سال 2030 سالانه حدود  دو میلیارد و یکصد میلیون دلار به تولید ناخالص داخلی کمک خواهد کرد.

این صندوق همچنین بودجه‌ای را برای ساخت 500 واحد مسکونی و 80 هزار اتاق هتل در زمین های نزدیک مسجد پیامبر در مدینه اختصاص داده است.

صندوق ذخیره ارزی عربستان، میزان سرمایه گذاری در این دو شهر مذهبی را اعلام نکرده است.

گسترش گردشگری اسلامی یکی از اهداف اصلی طرح اصلاحات در عربستان سعودی و پایان وابستگی به درآمد نفتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار