رئیس جمهور چین پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت پکن و واشنگتن باید از راه گفتگوهای محترمانه اختلافات خود را حل و فصل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، شی جین پینگ – رئیس جمهور چین – گفت باید روحیه احترام متقابل و توجه به نگرانی‌های هر دو طرف در روابط  چین با آمریکا وجود داشته باشد.

او روز شنبه گفت: اختلاف نظرها و مسائل حساس میان چین و آمریکا باید از طریق گفتگوهایی با رعایت احترام متقابل حل و فصل شوند.

رئیس جمهور چین پس از دیدار با رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا – گفت: «ما باید اختلافات و مسائل حساس بین دو کشور را با گفتگو و مشورت‌‎هایی که با روحیه احترام متقابل و توجه به نگرانی‌های هر دو طرف انجام شوند، حل و فصل کنیم.»

او همچنین خاطر نشان کرد چین و آمریکا باید همکاری‌های دو جانبه خود را حفظ کرده و آن‌ها را افزایش دهند.

تیلرسون روز پنجشنبه سفر 3 روزه خود به چین را آغاز کرد.

پیش‌تر کارشناسان چینی پیش بینی کرده بودند ممکن است دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – حریف سرسختی برای مقامات چین محسوب شود، زیرا او یک تاجر است و بیشترین منافع آمریکا را در مذاکرات در نظر می‌گیرد.

پس از دیدار ترامپ با شی جین پینگ در فلوریدا در ماه آوریل، رئیس جمهور آمریکا درباره بهبود روابط با چین ابراز امیدواری کرد. با این‌حال، پس از تشدید تنش‌ها با کره شمالی، ترامپ چین را به کوتاهی در انجام اقدامات لازم برای دخالت در این بحران‌ها متهم کرد.

انتهای پیام/

 

اظهارات رئیس جمهور چین پس از دیدار با رکس تیلرسون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار