سخنگوی وزارت خارجه روسیه رد و بدل شدن پیام‌های تهدیدآمیز میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه شب گذشته طی مصاحبه با شبکه یک روسیه اعلام کرد واشنگتن در جنگ لفظی خود را به سطح کره شمالی رسانده است.

زاخارووا گفت: در صورتی که به اظهارات واشنگتن و پیونگ یانگ توجه کنید متوجه می‌شوید در کاربرد الفاظ تفاوت چندانی با هم ندارند. به نظر می‌رسد اظهارات دو طرف در مورد برنامه‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره در یک سطح است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد چنین سطح لفاظی از سوی واشنگتن موردی بی سابقه برای یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است.

ترامپ روز سه شنبه در حاشیه حضور در باشگاه گلف خود در نیوجرسی گفته بود کره شمالی در صورت تهدید دوباره آمریکا با آتش و خشم مواجه خواهد شد که نظیر آن را جهان تاکنون ندیده است.

ارتش کره شمالی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای «خشم و آتش» ترامپ را «یک مشت مزخرف» توصیف کرد و گفت: فقط «استفاده از زور» روی کسی که تا این حد «بی منطق» است تاثیرگذار است. ارتش کره شمالی همچنین تهدید کرد «آمریکا را به صحنه‌ی یک جنگ هسته‌ای تبدیل خواهد کرد» و هرگونه حمله به پایگاه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ را بی‌رحمانه پاسخ خواهد داد.

رد و بدل شدن پیام‌های تهدیدآمیز میان کره شمالی و آمریکا دولت ترامپ را بر آن داشته تا درباره مدیریت این بحران که تاکنون سه رئیس‌جمهور را به چالش کشیده و در هفته‌های اخیر در پی پیشرفت‌های موشکی پیونگ‌یانگ وخیم‌تر شده به بحث بپردازند.

انتهای پیام/

 

ماریا زاخارووا از جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار