تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: خیرین و نیک اندیشان به عرصه کاهش آسیب های اجتماعی ورود کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در دیدار مدیر و مسئولان اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز با بیان اینکه مساله تکدی گری در اسلام به شدت نهی شده و نباید رسیدگی به محرومان و انفاق را به عنوان مجاز بودن تکدی گری تفسیر کرد، گفت: خیرین در استان فارس فعال هستند و باید در مسئله آسیب‌های اجتماعی به میدان بیایند.


وی افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی از مصادیق این آیه شریفه ایست که می فرماید کسی که یک نفر را احیا کند گویی که جامعه ای را احیا کرده است.


آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه آسیب اجتماعی در فرد متوقف نمی‌ماند، ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر این مسئله به منزله تکلیف شرعی است که علاوه بر مجموعه‌های متولی، تمام آحاد جامعه در این زمینه مسئولند و باید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهتمام کنند و این کار اگر انجام نپذیرد نیروهای انسانی که از جمله مولفه‌های اصیل قدرت نظام و پشتوانه انقلاب هستند، از دست می‌رود.


وی با بیان اینکه متاسفانه منازلی را که این افراد در آن بیتوته می‌کنند برخی افراد دارای ارزش تاریخی و میراثی می‌پندارند، بیان کرد: در حالی که این گونه نیست و جز مواردی معدود، بقیه مخروبه هستند و ما البته بر حفظ موارد تاریخی واقعی اصرار داریم اما این که کل بافت را بگویند دست زده نشود آسیب‌زا است.


قائم مقام جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: بدترین آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با مدیریت مناسب سامان داد و البته به غیر از مسئولان همه باید احساس خطر کنند و بدانند آسیب، همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
انتهای پیام/ر

خیران به عرصه کاهش آسیب های اجتماعی ورود کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.