عربستان سعودی از راه‌اندازی یک پروژه گردشگری جدید در جزایر این کشور در دریای سرخ خبر داد.

پروژه جدید عربستان سعودی برای توسعه گردشگری در این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، عربستان سعودی قصد دارد به منظور توسعه صنعت گردشگری در این کشور با حمایت «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی»، در حدود 50 جزیره خود که در دریای سرخ قرار دارند، تفریگاه‌هایی را ایجاد کند.

این برنامه گردشگری که نام آن «پروژه دریای سرخ» است جزایری که بین مناطق «املاج» و «الجاه» عربستان سعودی قرار دارد را شامل می شود. در این مناطق منابع طبیعی و صخره‌های مرجانی زیادی وجود دارد.

عملیات حفاری برای ساخت و ساز این تفریگاه‌ها از سه ماهه سوم سال 2019 آغاز می شود و مرحله اول این پروژه گردشگری در سه ماهه چهارم سال 2022 به پایان می رسد.

گفته می‌شود «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی»، که ریاست آن را «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، بر عهده دارد، دارای بالغ بر 183 میلیارد دلار بودجه است.

عربستان سعودی قصد دارد به شیوه‌های مختلف وابستگی خود به بودجه نفتی کشور را کاهش دهد. این کشور پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد بخشی از سهام شرکت ملی نفت آرامکو را به فروش برساند تا پول حاصل از آن را به «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» منتقل کند.


انتهای پیام/

عربستان در صدد توسعه صنعت گردشگری خود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
واااااااااااااااااااااااا
آخرین اخبار