خداحافظی با Paint در نسخه پاییز ویندوز ۱۰

مایکروسافت در نسخه پاییز ویندوز ۱۰ به عمر ۳۲ ساله برنامه نقاشی خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ شرکت مایکروسافت اعلام کرد در نسخه به روز رسانی شده ویندوز ۱۰ که عنوان «پاییز» به آن داده شده، ویژگی‌های جدید را به کاربران ارائه خواهد داد. با این حال، یکی از اکسسوری‌های قدیمی ویندوز که همچنان در نسخه‌های مختلف این سیستم عامل دوام آورده است، در به روز رسانی جدید مایکروسافت حذف خواهد شد و آن برنامه جانبی «نقاشی» (paint) است.

خداحافظی با اکسسوری «نقاشی» در نسخه پاییز ویندوز ۱۰

برنامه Paint برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ و همزمان با معرفی نسخه ویندوز ۱.۰ ارائه شد و یکی از مهمترین ویرایشگر‌های گرافیکی اولیه بود. با گذشت زمان و انتشار نسخه‌های پیشرفته ویندوز، این برنامه در قالب‌های مختلف منتشر و به یکی از بخش‌های اصلی ویندوز ماکروسافت تبدیل شد.

مایکروسافت در ماه آوریل با معرفی ویندوز ۱۰ Creators Update جدیدترین نسخه نقاشی که (Paint ۳D) بود را عرضه کرد. در این نسخه، قابلیت‌هایی همچون ابزار ساخت تصاویر سه بعدی و ویرایش تصاویر دوبعدی با رنگ‌های زنده‌تر اعمال شد. با این وجود، Paint هرگز برنامه توانایی نبود و تا سال ۱۹۹۸ محدود به فرمت‌های BMP و PCX بود. اگرچه این برنامه روش‌های سریع برش عکس را ارائه می‌داد، ولی هیچگاه به برنامه خاص ویرایشی تبدیل نشد.

خداحافظی با اکسسوری «نقاشی» در نسخه پاییز ویندوز ۱۰

مایکروسافت در نظر دارد در کنار برنامه‌های (Outlook Express) ، (Reader app) و (Reading list) به عمر ۳۲ ساله (Paint) نیز پایان دهد.

گفته می‌شود نسخه پاییز ویندوز ۱۰ در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) به روز رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

برنامه Paint از ویندوز خذف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
الهی..چرا اخه؟؟؟؟
آخرین اخبار