سازمان ملل اعلام کرد بازسازی خرابه‌های موصل پس از آزادسازی آن از چنگ تروریست‌ها، دست‌کم به یک میلیارد دلار اعتبار مالی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ «حیدر عبادی»، نخست وزیر عراق، 10 ژوئیه خبر آزادسازی موصل را از دست تروریست‌های داعش اعلام کرد. عملیات آزادسازی این شهر 9 ماه به طول انجامید و نبرد سنگین میان نیروهای ارتش و تروریست‌های داعش خسارات زیادی بر موصل تحمیل کرد.

عناصر داعش که در حال از دست دادن پایگاه مهم خود در عراق بودند، شروع به تخریب اماکن و بناهای تاریخی شهر کردند. تروریست‌ها که مایل نبودند شهر را به نیروهای دولتی واگذار کنند، خانه‌های زیادی را تخریب کردند.

سازمان ملل متحد طی گزارشی به برآورد خسارات وارد شده به موصل پرداخت و اعلام کرد بیش از 8 هزار و 400 واحد مسکونی در موصل تخریب یا به شدت آسیب دیده است. بیش از 5 هزار و 390 واحد مسکونی تخریب شده در بخش قدیمی موصل واقع بودند.

کارشناسان سازمان ملل هزینه بازسازی شهر موصل را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده‌اند. نیروهای عراقی پس از یک نبرد سنگین 100 روزه، در ژانویه سال جاری موفق شدند بخش شرقی موصل را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند. پس از آن در ماه فوریه حملات به بخش غربی شهر را آغاز کردند.

گرافیک زیر نشان‌دهنده تعداد بنا‌های شهر موصل است که رنگ‌های مختلف ساختمان‌های مسکونی، جاده‌ها و پل‌ها، مراکز صنعتی و تجاری، مراکز اداری، عمومی، تفریحی و... را نشان می‌دهد:

برآورد خسارت‌های وارد شده به موصل از سوی سازمان ملل+ گرافیک

گرافیک زیر نیز روزهایی را نمایش می‌دهد که بیشترین تعداد بناهای شهری در موصل تخریب شدند:

برآورد خسارت‌های وارد شده به موصل از سوی سازمان ملل+ گرافیک

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار