حنیف اتمر با عبدالعزیز کامل‌اف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار نمود.

گسترش همکاری های دو جانبه میان کابل و تاشکندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار طرفین در وزارت امور خارجه ازبکستان مسائل دستور کار دوجانبه‌ را بررسی و همچنین از در مورد موضوعات مهم بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

«محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان و «محمد همایون قیومی» مشاور ارشد رئیس جمهور در مسایل زیرساخت‌ها، فن‌آوری‌ها و نیروهای انسانی، «محمد شاکر کارگر» نماینده ویژه رئیس جمهور در مسائل گسترش همکاری‌ها با کشورهای آسیای مرکزی و روسیه و دیگر مقامات کشور که برای انجام رایزنی‌های دوجانبه به ازبکستان سفر کرده اند.

مقامات ارشد 2 کشور توافقات به دست آمده در جریان دیدار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در تاریخ 8 ژوئن سال جاری میلادی با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در چهارچوب نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «آستانه» را مورد بررسی قرار داده و بر اجرای سریع آن تاکید کردند.

«سید شهاب‌الدین تیموری» سفیر افغانستان در ازبکستان نیز در این دیدار حضور داشت.

طبق برنامه قرار است هیئت مقامات افغانستانی برای بررسی پیشنهادات معین جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه با مقامات وزارتخانه‌ها، ادارات و کارخانجات بزرگ ازبکستان دیدارهای دوجانبه ای را صورت دهند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، افغانستان استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 1 جدی 1370 هجری شمسی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 میزان 1371 هجری شمسی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار