وحید قاسمی هنرمند موسیقی و آزاو خوان مشهور کشور لقب استادی دریافت کرد.

وحید قاسمی لقب استادی گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، استاد وحید قاسمی این عنوان را به پاس نزدیک به چهل سال فعالیت در عرصه موسیقی و تلاش برای احیای موسیقی فولکلور شب گذشته از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در یافت کرده است.

وحید قاسمی از معدود هنرمندانی است که در سال‌های اخیر از خارج به کشور آمده و تلاش هایی ارزشمندی را برای احیای موسیقی فولکلور انجام داده و در سفری به ولایت‌های هرات و بادغیس هنرمندان محلی را شناسایی و موسیقی آنها را ثبت کرده است.

همچنان وحید قاسمی جشنواره‌های موسیقی فولکلور شمال  و مناطق مرکزی کشور را نیز برگزار کرده و در جریان سال‌های اخیر هنر جویان جوانِ برنامه هنری «ستاره افغان» را که هر سال از سوی تلویزیون طلوع برگزاری می‌گردد، آموزش داده است.

استاد قاسمی ۴۱ سال عمر دارد و اولین گروه موسیقی خویش را با نام « شاین» در سال ۱۳۵۶ با همکاری عبدالله قاسمی، قاسم قاسمی و توریالی نواز در کابل تشکیل نموده است.

وحید قاسمی پس از جنگ‌های داخلی دهه‌ هفتاد خورشیدی از کشور آواره شد و در کانادا آقامت گزید و در جریان سال‌های اخیر به کشور آمده و در پی‌تقویت و ماندگاری موسیقی اصیل افغانی است.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.