فایننشال تایمز گزارش داد:

محاصره قطر، جام جهانی 2022 را تهدید می‌کند

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی به پیامدهای محاصره قطر بر جام جهانی 2022 پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارشی از تأسیسات ورزشی که قطر برای جام جهانی 2022 آماده کرده و تأثیراتی که می تواند محاصره قطر بر این رخداد بزرگ فوتبال در سراسر جهان بگذارد، ارائه داد.

نویسنده این مقاله نوشته است قطر 200 میلیار دلار برای تکمیل 8 ورزشگاه فوتبال و تأسیسات دیگر اختصاص داده است. این علاوه بر شبکه مترویی است که دوحه را به شهر جدید قطر در شمال پایتخت، جایی که مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد، متصل می کند.

نویسنده این گزارش در ادامه اعلام کرد: بیشتر پایگاه های انبار مصالح ساختمانی، تنها برای دو ماه ذخیره دارند. این کشور که بیشتر مصالح مورد نیاز خود را وارد می کنند، بزودی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

سنگی که در صنعت سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، از کوه‌ الحجر در رأس الخیمه امارات وارد می شود. همچنین مواد دیگری از جمله آهن و تجهیزات مکانیکی از طریق فرودگاه دبی وارد می شوند.

نویسنده این گزارش در ادامه تصریح می کند واردکنندگان هم اکنون به دنبال یافتن راه‌‌های دیگری برای صدور مواد خود به قطر بدون گذر از عربستان و امارات هستند.

وزارت اقتصاد قطر تأیید کرده این محاصره دارای تأثیرات محدودی است که با تنوع واردات از فرودگاه ها و بنادر مختلف، از جمله بندر صحار در پاشاهی عمان یا واردات بطور مستقیم از بندر حمد، بر آن فائق آمده است.

دبی اذعان کرده است محاصره قطر بر اقتصاد امارات و شهرت تجارت آزادش تأثیر گذاشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار