وزیر خارجه عربستان سعودی گفت این کشور و مصر همکاری خود را برای مقابله با تروریسم تقویت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، گفت: همکاری مصر و عربستان در زمینه مقابله با تروریسم تقویت می‌شود.

وی در کنفرانسی خبری با سامح شکری، همتای مصری خود، در قاهره گفت: حضورم در مصر برای ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی میان مصر و عربستان در همه زمینه‌هاست. ما گفتگوهای فراگیری درباره همه موضوعات و چالش ها در منطقه داشتیم. روابط قوی و تاریخی میان دو کشور بحث و بررسی شد و دو کشور درباره همه موضوعات همسویی کاملی دارند و از این مسئله بسیار خرسند هستیم و برای تقویت این روابط راهبردی در همه زمینه‌ها به ویژه مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم که امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را هدف قرار می‌دهد، تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه گفت: نشست سران کشورهای عربی-اسلامی با آمریکا یک نشست تاریخی و برای اولین بار در تاریخ آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی بوده است تا گفتگو به شراکت میان این کشورها برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم منجر شود. در پی این نشست مرکز جهانی مقابله با افراط‌گرایی تاسیس و طرح‌هایی برای مقابله با منابع مالی افراط‌گرایی و تروریسم مطرح شد. 

جبیر مدعی شد: مصر و عربستان سعودی بر مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید دارند. رئیس جمهور ترامپ نیز تعهد خود را به این مسئله اعلام کرد. حضور رئیس جمهور آمریکا در این نشست یک نشانه بسیار قوی در تمایل آمریکا برای همکاری با کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه و ایجاد شراکت برای از بین بردن این آفت است. 

وی افزود: روابط دوجانبه مصر و عربستان سعودی سال‌هاست که ادامه دارد و این روابط بسیار قوی بوده و توانسته است جان شمار زیادی از شهروندان دو کشور را نجات دهد و تلاش می‌کنیم این همکاری‌های دوجانبه تقویت شود و همچنین با یکدیگر برای تقویت اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم و تقویت تسامح و همزیستی تلاش می‌کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار