با تفاهم‌نامه‌ای که میان فدراسیون فوتبال هرات و خراسان رضوی به امضاء رسید، قرار است به زودی مدرسه فوتبال در هرات راه‌اندازی شود.

مدرسه فوتبال به‌زودی در هرات راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با تفاهم‌نامه‌ای که میان فدراسیون فوتبال هرات و خراسان رضوی به امضاء رسید، قرار است به زودی مدرسه فوتبال در هرات راه‌اندازی شود.
 
این مطلب را "محمدمهدی برادران" رئیس فدراسیون فوتبال ولایت خراسان رضوی ایران در نشست خبری شب گذشته که در کنسولگری این کشور در هرات برگزار شده بود، بیان کرد.
 
او گفت که در تفاهم‌نامه‌ای که با حضور والی هرات و سرکنسول ایران در این ولایت میان فدراسیون فوتبال هرات و خراسان رضوی به امضاء رسید، قرار شد تا فعالیت‌های بیشتری در زمینه بانوان و ایجاد مدرسه فوتبال در هرات صورت بگیرد.
 
او همچنین گفت که سال آینده برای شرکت در تورنمت جام‌سبز هرات یک تیم از لیگ خراسان رضوی نیز به هرات خواهد آمد.
 
با این اوصاف جام سبز هرات در سال آینده شاهد سه تیم از ولایت خراسان رضوی خواهد بود.
 
یک تیم از تربت‌جام، یک تیم از تایباد و یک تیم از لیگ برتر که گویا قرار است قهرمان لیگ برتر خراسان رضوی در این مسابقات شرکت کند.
 
از سویی هم "عبدالکریم رحمانی" رئیس فدراسیون فوتبال هرات ضمن قدردانی از همکاری‌های سرکنسولگری ایران در هرات گفت که تیم‌های ایرانی به دعوت این فدراسیون پا به میدان این رقابت‌ها گذاشته‌اند.
 
او گفت که امیدوار است بتوانند با همکاری اداره محلی در سال‌های آینده از کشورهای ایران، تاجیکستان و هندوستان تیم‌هایی را دعوت کرده و میزبانی بهتری داشته باشند.
 
رحمانی از سرکنسولگری ایران در هرات خواست همکاری‌های بیشتری با ورزشکاران هرات داشته باشند.
 
همچنین "محمود افخمی رشیدی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز گفت که پیام این رقابت‌ها دوستی و برادری میان دو کشور است.
 
او گفت که ورزش زبان مشترک میان تمام ملت‌ها و اقوام است.
 
افخمی رشیدی گفت که با برگزاری چنین مسابقات برای مردم شادی به ارمغان آمده و این در پیشگاه خداوند اجر بزرگی دارد.
 
او گفته ضمن اینکه مردم دو ملت هم‌زبان بوده و فرهنگ مشترک دارند، اما زبان ورزش نشاط، دوستی و برادری است.
 
همچنین بازیکنان تیم تربت‌جام ایران که با تیم صرافان هرات مسابقه داشته و با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شده بودند می‌گویند که تیم صرافان از قدرت بدنی و نظمی عالی برخوردار است.
 
آنها می‌گویند که امیدوارند تا بتوانند در سال آینده نتیجه بهتری را در مقابل این تیم کسب کنند.
 
جام‌سبز تورنمتی است که امسال با حضور چهار تیم ازداخل و دو تیم از ایران در هرات برگزار شده است.
 
در اولین بازی از این تورنمت، تیم‌های صرافان هرات و تربت‌جام ایران به مصاف هم رفتند.
امروز هم دومین بازی میان تیم‌های سرخ پوشان هرات – یاران تایباد ایران از ساعت ۴ بعدازظهر در استادیوم بزرگ هرات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.