هافینگتن پست نوشت اظهارات دونالد ترامپ در مورد اوضاع انسانی در سوریه و ابراز نگرانی وی در این خصوص توخالی هستند.

حرف‌های ترامپ در مورد مسائل انسانی در سوریه توخالی است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه هافینگتن پست در گزارشی با عنوان «حرف‌های ترامپ در مورد مسائل انسانی در سوریه توخالی است» نوشت: ادبیات هر دو دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود آوارگان مسلمان، به خصوص آوارگان سوری به آمریکا برخلاف اظهارات وی در خصوص بحران انسانی است که بیش از 20 میلیون نفر را در این کشور تحت تأثیر قرار داده است.

در این گزارش آمده است: زمانی که دونالد ترامپ شب پنجشنبه دستور حمله نظامی به سوریه را به خاطر نگرانی عمیقش در مورد «نوزادان زیبا» و سایر غیرنظامیان کشته شده در حمله شیمیایی این هفته صادر کرد، در همان زمان دو مباحثه قانونی بر سر تلاش های وی برای بیرون نگه داشتن کودکان سوری و خانواده هایشان از آمریکا در جریان بود. نخست، دستور رئیس جمهور مبنی بر منع ورود آوارگان و مسافران از هفت کشور عمدتاً مسلمان در یک دادگاه فدرال در سیاتل در حال بررسی است. دومین تلاش وی برای منع ورود مسلمان به آمریکا همچنان توسط یک قاضی فدرال در هاوایی همچنان ناکام مانده است و قرار است دادگاه استیناف در ماه مه آن را بار دیگر مورد بررسی قرار دهد.

هر دو دستور اجرایی ترامپ مانع ورود آوارگان، به خصوص آوارگان سوری به آمریکا شده است. ادبیات این دستورهای اجرایی برخلاف اظهارات ترامپ در خصوص بحران انسانی است که بیش از 20 میلیون نفر را در این کشور تحت تأثیر قرار داده است. در ماه سپتامبر، ترامپ به عنوان نامزد انتخاباتی گفت منع ورود آوارگان سوری به آمریکا یک مسئله مرتبط با تروریسم و کیفیت زندگی است. ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، به کرات در مورد مشکلات آوارگان در سوئد دروغ گفته است و دولتش تلاش کرده است افکار عمومی را در مورد تعداد آوارگان متهم به تروریسم گمراه کند. واشنگتن پست ماه گذشته اظهارات ترامپ در مورد این مسئله را کاملاً گمراه کننده خواند. 

مارگارت هوانگ، مدیر اجرایی «عفو بین المللی آمریکا» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «ترامپ بی احترامی سنگدلانه خود را در قبال سوری هایی که به خاطر جان خود فرار می کنند، نشان داده است.» وی همچنین از دولت ترامپ خواست فوراً دستور اجرایی منع ورود آوارگان به آمریکا را لغو کند. بیش از 11 میلیون سوری از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011 آواره شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار