نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وعده تفحص از رئیس جمهوری کنونی را داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا فیون» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز دوشنبه وعده داد که در صورت پیروزی، تحقیق و تفحصی را درباره آنچه که دخالت «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری کنونی در نظام قضایی فرانسه می خواند، در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به ادعایی که چندی پیش دو روزنامه نگار فرانسوی مطرح کرده و اولاند را به دسترسی غیرقانونی به مکالمات شنود شده توسط مقام های قضایی متهم کرده بودند، گفت : دادستان ها باید چنین موضوعی را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: اگر من رئیس جمهوری شوم، یک کمیسیون تحقیق پارلمانی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

محبوبیت فیون که زمانی در رقابت های انتخاباتی پیشتاز بود، در ماه های گذشته روندی نزولی را طی کرده است.

نامزد حزب جمهوریخواه متهم به ایجاد مشاغل ساختگی برای همسر و دو فرزندش در پارلمان فرانسه است؛ گرچه وی خود را قربانی اطلاعات جعلی و رقابت های ناسالم انتخاباتی می خواند.

موسسه افکار سنجی «ایفاپ/ IFOP» چندی پیش نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده بود که نشان می داد بیش از 70 درصد فرانسوی ها در پی این رسوایی خواستار کناره گیری فیون از رقابت ها هستند.

«مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی و «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری هم اکنون در نظرسنجی ها پیشتاز هستند. فیون در رتبه بعدی است و «بنوا آمون» نامزد حزب حاکم سوسیالیست هم در رتبه آخر قرار دارد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار