کمک‌های مالی 5 موسسه فرانسوی به شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر از حمایت مالی 5 موسسه فرانسوی از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از روسیا الیوم، فدراسیون بین المللی حقوق بشر (Fide) اعلام کرد: 5 موسسه مالی فرانسه از طریق فعالیت در بانک ها و شرکت های اسرائیلی به حمایت از شهرک سازی در اراضی فلسطینیان می پردازند.

این فدراسیون در گزارشی با عنوان "روابط خطرناک بانک های فرانسوی و مناطق شهرک نشین اسرائیل"  گفت: بانک های "بی ان پی پاریباس" و "سوسایتی جنرال" و "بی بی سی ای" و "اکسا" و شرکت بیمه از طریق حمایت مستمر از بانک ها و شرکت های اسرائیلی فعال در شهرک سازی، به صورت مستقیم در گسترش این شهرک ها همکاری می کنند.

در این گزارش آمده است که این موسسات مالی بزرگ فرانسه از طریق اداره شکرت های مالی یا خرید سهام در بانک های اسرائیلی، ابزاری اصلی در سیاست شهرک سازی صهیونیست ها از طریق حمایت از سازندگی در مناطق شهرک نشین محسوب می شوند.

بنابر این گزارش، موسسات فرانسوی با شرکت های رژیم صهیونیستی که مشغول ساخت ساز مسکن یا کارخانه، گسترش شبکه تلفن و اینترنت و سیستم های نظارتی مثل دوربین های مدار بسته در ارتباط هستند.

ماریس آرتیگیلون، معاون رئیس فدراسیون بین المللی حقوق بشر نیز در این گزارش از تلاش موسسه های فرانسوی برای سود بدون در نظر گرفتن نتیجه آن، ابراز تاسف کرد.

سازمان ملل و فدراسیون بین المللی حقوق بشر شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را غیر قانونی و ان را محکوم می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار