دبیر ستاد اعتکاف استان گفت: خلوت با خدا در ایام اعتکاف بهترین فرصت برای پرورش روح و جان انسان در بعد معنوی است.

ثبت نام اعتکاف از هفتم اردیبهشت سال 96

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صلواتی گفت: سنت حسنه اعتکاف که سنت‌پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) و شیوه بزرگان مکتب اسلام است، فرصت مناسبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا توشه معنوی با مناجات خدا و تفکر اخذ نموده و مسیر تعالی را بهتر و پربارتر بپیمایند.

وی بیان کرد: اعتکاف فرصتی برای پرورش روح و جسم انسان است، چراکه انسان، نیازمند پرورش هر دو بعد وجودی خود بوده و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن به سعادت و کمال است.

وی اظهار داشت: برنامه‌هایی را برای معتکفین در نظر گرفته‌ایم که شامل بیان احکام اعتکاف قبل از شروع مراسم توسط دست اندکاران اعتکاف در مساجد استان، اعزام مبلغ و مبلغه به مکان‌های اعتکاف در مساجد جامع شهری و روستائی، اجرای طرح تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن ، احکام اعتکاف، پاسخ گویی به شبهات، تفسیر قرآن و بیان موضوعاتی از قبیل مهدویت، جریان شناسی، ولایت فقیه، فتنه شناسی، ازدیاد نسل و ازدواج آسان ارائه می شود.

صلواتی به آماده نبودن زیرساخت های بعضی مساجد و عدم همکاری برخی هیات امنای آنها به منظور برگزاری اعتکاف اشاره کرد و افزود: اعتکاف در پنج مسجد شهر همدان از جمله مسجد جامع، مسجد دانشگاه بوعلی، مسجد مدرس، مسجد امام خمینی در شهرک مدنی و مسجد نظر بیگ برگزار خواهد شد ، مساجد جامع مریانج، جورقان و قهاوند نیز آماده برپایی مراسم اعتکاف هستند.

دبیر ستاد اعتکاف استان همدان زمان ثبت نام اعتکاف را از هفتم تا نهم اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: در این ایام بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ و نیز ۵ تا ۷ عصر ثبت نام در مساجد صورت خواهد گرفت که البته ثبت نام دانشجویی در سطح دانشگاههای همدان صورت می گیرد.

انتهای پیام/ ش

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار