مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: ۱۰ میلیارد ریال از هزینه درمان نازایی و ناباروری هزار و ۱۶۹ زوج در این استان از ابتدی سال تاکنون پرداخت شده است.

فریبرز نیاستی گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زوج‌های نابارور می‌توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

او با اشاره به افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌ها و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در درمان نازایی و ناباروری گفت: قلام دارویی زیرپوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور به ۶۶ قلم، لوازم و تجهیزات پزشکی به ۲۹ قلم و تعداد خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی به ۵۸ مورد افزایش یافته است.

فریبرز نیاستی گفت: هفت کد خدمت تصویربرداری سونوگرافی و ۱۶ قلم آزمایش ژنتیک برای بررسی سقط مکرر جنین زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت و با سهم ۹۰ درصدی بیمه سلامت در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اعمال شده است.

او گفت: محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد در حالیکه دستورالعمل‌های قبلی محدودیت تا سه بار استفاده از هر خدمت در یک سال وجود داشت، اما اکنون حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۷۸۶ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار