استاندار همدان گفت:کم کاری در مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ممنوع است چرا که جامعه را دامن گیر معضلات بزرگی می‌کند.

علیرضا قاسمی فرزاد در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی همدان گفت: باید همه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی بویژه در زمینه اعتیاد به مواد مخدر سهیم باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

او خطاب به دستگاه‌ها و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: کم کاری در مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ممنوع است چرا که اهمال در این رابطه تبعات زیاد و جبران ناپذیری به همراه دارد و جامعه را دامن گیر معضلات بزرگی می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه نباید اجازه داد قبح مصرف مواد مخدر در جامعه شکسته شود، گفت: در کنار اعتیاد به مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، سرقت و طلاق از دیگر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌روند که باید برنامه مناسب و مدونی برای برخورد با آنها داشت.

قاسمی فرزاد گفت: باید نسبت به آسیب‌های نوپدید اجتماعی نیز دقت و مراقبت لازم را به همراه داشته باشیم و با ورود به موقع و اقدامات اثربخش فرهنگی جلوی فراگیر شدن آنها را بگیریم.

او گفت: اقدامات فرهنگی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی یاد شده در صورتی موثر و کارآمد خواهد بود که در آن شاهد هم افزایی باشیم.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه باید درخانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار و صداوسیما و فضای مجازی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

قاسمی فرزاد در ادامه با بیان اینکه همه باید به سهم خود برای حل مشکلات اقتصادی که در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است تلاش کنیم، گفت: بدون شک، مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری در این رابطه کارگشاست.

او با بیان اینکه استان همدان از نظر نرخ بیکاری در رتبه هجدهم کشور قرار دارد، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران در حوزه بیکاری از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در استان روند صعودی داشته و از بعد از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه سالجاری روند نرخ بیکاری نزولی بوده است و استان همدان نرخ نزولی بیکاری را به نسبت کشور داشته است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار