قانون‌گذاران مجارستانی به طرح "دستگیری پناهجویان به محض رویت آنها" رای مثبت دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه، پارلمان مجارستان طرح دستگیری فوری پناهجویان و انتقال آن‌ها به اردوگاه‌های واقع در مرزهای جنوبی این کشور را تصویب کرد.

بر اساس اظهارات "ویکتور اربان" – نخست وزیر محافظه‌کار مجارستان -- این قانون که به رای اکثر قانون‌گذاران مجارستانی رسیده است، در پاسخ به حملات تروریستی اخیر در اروپا اتخاذ شده است.

بر اساس این قانون، تمامی پناهجویانی که وارد خاک مجارستان می‌شوند و همچنین پناهجویانی که هم‌اکنون در این کشور قرار دارند دستگیر شده و به اردوگاه‌های مخصوص فرستاده خواهند شد.

به این ترتیب، این افراد تا هنگامی که درخواست پناهندگی آن‌‎ها نهایی نشده است در این اردوگاه‌ها باقی مانده و اجازه ورود و یا خروج از مجارستان را نخواهند داشت.

این قانون، رویکرد سابق مجارستان علیه پناهجویان را ادامه می‌دهد. پیشتر، این کشور به بازداشت پناهجویان می‌پرداخت و در سال 2013، به دلیل افزایش فشارها از جانب اتحادیه اروپا، آژانس پناهندگان سازمان ملل و دادگاه حقوق بشر اروپا، این روند را متوقف کرد.

در روزهای گذشته، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد این قانون جدید اصول اتحادیه اروپا که دستگیری افرادی که درخواست پناهندگی کرده اند را ممنوع کرده است، نادیده می‌گیرد.

عفو بین‌الملل گفت به موجب این قانون، افراد سالخورده و بیمار و همچنین خانواده‌های صاحب فرزندان خردسال نیز در این اردوگاه‌ها بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار