امور تربیتی نهادی برای پاسخگویی به خلأ‌های تعلیم و تربیت

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: حوزه پرورشی نهادی برای پاسخگویی به نیازهای اصلی آموزشی و خلأ‌های نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه‌ای به مناسبت سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی با حضور علیرضا کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش تهران، مهدی فیض معاون امور پرورشی و جمعی از مربیان امور تربیتی صبح امروز در سالن امام علی آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار شد.

در این مراسم کمره‌ای با بیان اینکه حوزه پرورشی میدان‌دار اصلی در امر تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: این نهاد برای پاسخگویی به نیازهای اصلی تعلیم و تربیت و خلأ‌های آن تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در طول دهه ۶۰ تأثیر چشمگیر این نهاد بر نظام آموزشی کاملا مشهود بوده است، گفت: البته برای جریان تربیتی فعلی نیاز به بازنگری‌های جدیدی در این حوزه داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران اولین مأموریت امور تربیتی را تکمیل نظام آموزشی دانست و عنوان کرد: این امر می‌تواند به تربیت دانش‌آموزان کمک بسزایی کند چرا که مسائل دینی و اعتقادی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب فعالیت‌های دانش‌آموزی عاری از روح معنویت بوده، گفت: با ورود امور تربیتی به نظام آموزشی این مسئله برطرف شد که این روند باید تداوم داشته باشد و برای آن برنامه‌های ساماندهی تعریف شود.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: تغییر بنیادی در نظام آموزش و پرورش این نیاز را ایجاد کرده تا در حوزه امور تربیتی نیز طراحی و برنامه‌های جدیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: مهمترین دلیل و فلسفه وجود این حوزه انتقال ارزش‌های دینی و اسلامی و زمینه‌سازی برای ورود این ارزش‌ها و شناساندن آن‌ها به دانش‌آموزان است.

کمره‌ای ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید فرهنگی را از جمله ثمرات و تأثیر امور تربیتی در نظام آموزشی از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی خواند و گفت: فضا‌سازی فرهنگی در مدارس با رویکرد ایجاد فضای تربیتی از دیگر مسائلی است که با ورود این نظام شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: کارکرد امور تربیتی در جهت هدایت دانش‌آموزان همواره باید تداوم داشته باشد همچنین ایجاد تغییرات شایسته در دانش‌آموزان را باید هدف قرار دهیم چراکه این تغییرات می‌تواند دانش‌آموزان را در برابر پیچیدگی‌ها و آسیب‌های موجود حفظ کند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تأکید کرد: مربیان تربیتی بیش از سایر نیرو‌ها نیازمند توسعه حرفه‌ای هستند تا نیازهای فردا را ببینند و بر این اساس برنامه‌ریزی کنند تا آموزش‌هایشان پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

کمره‌ای یادآور شد: باید در تربیت شهروندان آگاه، آزاد‌اندیش و نقا‌د بکوشیم و خوشبختانه بخشی از آن در سند تحول نیز مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به اینکه مربیان تربیتی انگیزه‌های لازم را برای فعالیت حفظ کردند، امیدواریم این اهداف محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.