آموزش‌ها باید پاسخگوی نیاز فردا باشند

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان باید نیازهای آینده آنها را پاسخ دهد.

آموزش‌ها باید پاسخگوی نیاز فردا باشند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین ششمین همایش سالانه بنیاد ICDL ایران با حضور محی‌ الدین‌ بهرام‌محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ، اسفندیار چهار بند رییس سازمان تأمین نیروی انسانی، سلطانی‌فرد مدیر بنیاد ICDL ایران و جمعی از مسئولان مربوطه در مدرسه دارالفنون از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این همایش محمدیان با بیان اینکه نیازهای اصلی ما را به سمت ضرورت آموزش سواد رسانه‌ای سوق می‌دهد، گفت: باید فرزندان‌مان را متناسب با اقتضا زمان تربیت کنیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه تعلیم و تربیت نیازهای فردای جامعه را شناسایی نکند دستگاهی فرسوده به شمار می‌رود بر این اساس آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیازهای فردا باشند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: اکنون برخی از مطالب درسی کتاب‌های سال‌های گذشته حذف شده و افرادی نسبت به آن اعتراض دارند که چنین مسئله‌ای پذیرفته شده نیست چراکه برخی از این داستان‌ها برای نسل حاضر جاذبه‌ای نداشته و صرفا حس نوستالژیک برای نسل‌های قبل دارد.

محمدیان اظهار داشت: عاملی که موجب اعتراض این تغییرات شده چسبندگی به لایه‌های فکری و ذهنی گذشته است که باید بر این مسئله غلبه کنیم و این مقاومت در برابر تغییرات را از بین ببریم.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند تحول و شجاعت در برنامه‌ریزی هستیم اظهار داشت: باید در عین ریسک‌پذیری عاقلانه برای آینده طرح‌ریزی داشته باشیم و دانشی مبتنی بر نیازهای فردا در نظر بگیریم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: البته برخی دانش‌ها، دانش مادر محسوب می‌شوند و باید ضمن توجه به آنها لایه‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر آن را در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

محمدیان بیان کرد: امروز به طور رسمی در پایه ششم ابتدایی درس کار و فناوری ارائه می‌شود تا دانش‌آموزان با پیشرفت‌های عصر حاضر و آینده آشنا شوند البته باید برنامه‌ریزی بر مبنای فناوری اطلاعات ( IT) و (ICT) را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ICDL می‌تواند گام‌های موثری در این زمینه بردارد گفت: نگاه ما به این بنیاد بومی کردن دانش فناوری اطلاعات بوده تا توان دستیابی به سواد ملی رسانه‌ای را داشته باشیم و آموزش‌ها باید به سطحی برسد که پیام‌های انقلاب در بستر تکنولوژی جدید تبیین شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: بنیاد ICDL را مرکز سوادآموزی ایران برای اشاعه سواد فناوری اطلاعات می‌دانم و بر این اساس برای برخی از افراد که فضای آموزش فناوری اطلاعات فراهم نبوده فرصتی ایجاد کرده تا با این دانش آشنا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار