توجه به آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی از ضروریات بوده که مسئولیت اصلی آن به عهده آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی در همایش روانشناسی مدرسه با بیان اینکه در این همایش تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده که اهداف روانشناسی در حوزه آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهد، عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی تربیت نیروی انسانی محسوب شده و هیچ دستگاهی به اندازه آن در توسعه پایدار موثر نیست. 

وی افزود: از طرفی خروجی‌های آموزش و پرورش باید به دانشگاه و به دنبال آن به جامعه راه پیدا کند بنابراین باید نگاه روانشناسی به این قشر از ضروریات تلقی شود. 
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی در نظام روانشناسی و آموزش و پرورش ایجاد می‌شود و تمامی زوایای این نهاد آموزشی مورد توجه قرار گرفته که فرصت عملیاتی شدن آن نیز فراهم می‌شود. 
 
اللهیاری تصریح کرد: در عرصه تعلیم و تربیت باید مشاورانی کارآمد به کار گرفته شوند، اما اکنون شاهد آن هستیم در مواردی این مساله مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 
 
وی اظهار داشت: اگر هدایت درستی در مساله تحصیل ایجاد نشود، شغل متناسب نیز به دنبال آن نداریم و باید توجه داشته باشیم که سلامت روان در گرو زندگی سالم و این مساله در گرو شغل مناسب و شغل مناسب در گروه انتخاب درست زمینه تحصیلی است. 
 
معلم‌های کارآمد جذب شوند
غلامعلی افروز روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه در این همایش گفت: باید بحث روانشناسی و مشاوره مدرسه جدی گرفته شود و دانشگاه فرهنگیان که به مساله تربیت معلم اهتمام دارد مقطع دکترا در این رشته تحصیلی را مورد توجه قرار دهد. 
 
وی افزود: باید تلاش کنیم تا بیش از ۹۵ درصد ورودی‌های ما به مدارس تا پایان دوره تحصیلی در این مکان آموزشی حضور داشته باشند و این امر جز با تعاملات صحیح معلم و دانش آموز میسر نمی‌شود. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: باید حقوق معلمان بالاتر از سایر کارمندان باشد که اگر این مساله محقق نشود، سرمایه‌های کشور به هدر می‌روند. 
 
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی، مسئول اصلی وزیر آموزش و پرورش است و پیشگیری جدی یکی از وظایف مدارس محسوب می‌شود. 
 
افروز عنوان کرد: بالا بودن رضایت مندی معلم و جلوگیری از فرسودگی شغلی در آن‌ها از دیگر اقداماتی است که باید برای بهبود روند تعلیم و تربیت انجام شود. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه باید مباحث مطرح شده عملیاتی شود، گفت: با شعار دادن و وعده، کاری از پیش نمی‌بریم. 
 
وی با اشاره به اینکه باید تناسب میان معلمان و جنسیت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد، افزود: در حوزه تربیت معلم باید دانشجویان دختر و پسر توانمند مورد آموزش قرار گیرند تا در مدارس دخترانه و پسرانه کمبود معلم نداشته باشیم. 
 
افروز یادآور شد: اکنون مدارس متوسطه ما با محوریت کنکور پیش می‌رود و این مساله موجب قربانی کردن دانش آموزان می‌شود. باید متوسطه عمومی داشته باشیم تا تمامی مسائل تعلیم و تربیتی متناسب با هم در افراد شکل گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
فقط ازدواج از سن پایین توی مدارس باید رسم بشه اینها رو باید با اجازه پدر مادرشون با هم محرم بشن وگرنه بزرگ بشه معمولا از زیر بار مسئولیت در میرن به هزار راه دیگه میرن
آخرین اخبار