دولت آلمان از رئیس جمهور جدید آمریکا خواست با مواضع خود یکپارچگی اروپاییان را تهدید نکند.

وزیر دفاع آلمان: اروپای قدرتمند به نفع آمریکا استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان ار رئیس جمهوری آمریکا خواست با مواضع خود یکپارچگی اروپاییان را تهدید نکند و علیه یکپارچگی اتحادیه اروپا حرف نزند.

بر این اساس، اورسولا فان در لاین «Ursula van der Leyen»، وزیر دفاع آلمان روز جمعه تلاش کرد به سخنان متعددی که در خصوص روابط آمریکا با کشورهای اروپایی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده، پاسخ دهد.

فان در لاین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «دوستان آمریکایی ما می دانند که لحن آن ها در مورد اروپا و ناتو - سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - تاثیری مستقیم بر انسجام و یکپارچگی اروپا می گذارد. اتحادیه اروپای قدرتمند به نفع آمریکاست».

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی و حتی پس از پیروزی و مراسم تحلیف، از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا ابراز خرسندی و ناتو را پیمانی کهنه و از کار افتاده توصیف کرد.

وزیر دفاع آلمان در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تلاش بیشتر اروپا در ناتو، از آمریکا خواست با اروپا و روسیه به شکلی یکسان برخورد نکند.

ترامپ، کمی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به خوبی یاد و به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حمله کرد.

فان در لاین تاکید کرد:« نمی توان به متحدان و کسانی که ارزش ها، مرزها و حقوق بین الملل را به به چالش می کشند، به گونه ای یکسان اعتماد کرد».

مرکل در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته بود هر چند اروپا از پیمان ناتو سود می برد، اما آمریکا نیز از طریق همین پیمان قدرت خود را گسترش داد.

وزیر دفاع آلمان همچنین سخنان ترامپ در استفاده از شیوه های شکنجه در راه تامین امنیت آمریکا را محکوم کرد.

 وی با اشاره به امضای فرمانی اجرایی از سوی دونالد ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع چند کشور اسلامی به خاک آمریکا، خاطر نشان کرد جنگ با تروریسم نباید به جنگ با دین اسلام تبدیل شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار