مقامات برگزارکننده کنفرانس امنیتی مونیخ برنامه یک نشست مشترک برای بررسی اوضاع خاورمیانه را به دلیل حضور همزمان "محمدجواد ظریف" و "آویگدور لیبرمن" لغو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی آی 24؛ کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه آغاز به کار کرد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. طبق برنامه قرار بود صبح یکشنبه نشستی با عنوان "بحران‌های قدیمی، خاورمیانه جدید" نیز در حاشیه این کنفرانس برگزار شود که به دلیل حضور همزمان "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران، و "آویگدور لیبرمن"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به طور کامل لغو شد.

مقامات آلمانی برگزارکننده این کنفرانس تصمیم گرفتند برای اجتناب از رویارویی این دو مقام با یکدیگر و بروز هرگونه تنش، نحوه رسیدگی به موضوع یاد شده را تغییر دهند؛ به این شکل که محمدجواد ظریف، آویگدور لیبرمن، "عادل الجبیر"، وزیر خارجه عربستان، و "مولود چاووش‌اغلو"، وزیر خارجه ترکیه، در یک نشست مشترک به ارائه دیدگاه و نظرات خود پیرامون خاورمیانه نمی‌پردازند؛ بلکه به هر کدام از این مقامات در بخش‌های دیگری از کنفرانس وقت کافی داده می‌شود تا نظرات خود را پیرامون این موضوع ارائه دهند.

لیبرمن در واکنش به لغو این نشست و در گفتگو با شبکه 2 رژیم صهیونیستی مدعی شد: اتفاقا قصد داشتم در این نشست تنها راجع به تهدیدات ایران صحبت کنم. من در دیدار با تمام وزرایی که در کنفرانس مونیخ دیدم، از تهدیدات ایران با آنها سخن گفتم و تاکید کردم فقط ایران است که یک خطر جدی برای خاورمیانه محسوب می‌شود.

به نوشته آی 24، رژیم صهیونیستی همواره ایران و حزب‌الله لبنان را بزرگترین دشمن خود در خاورمیانه می‌داند و این دیدگاه را با حاکمان سنی کشورهای عرب در میان گذاشته و توانسته حمایت آن‌ها را نیز جلب کند.

رژیم صهیونیستی، آزمایش‌های موشکی تهران را بهانه‌ای برای انجام اقدامات خصمانه علیه ایران قرار داده است و مدعی شده این آزمایش‌های موشکی تهدید بالقوه امنیت در خاورمیانه هستند. این درحالیست که تنها رژیم صهیونیستی است که در منطقه خاورمیانه به سلاح اتمی مجهز است و حاضر به امضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) نیز نشده است.

لیبرمن در دیدار روز جمعه خود با "جیمز متیس"، وزیر دفاع آمریکا، نیز با او درباره ایران به گفتگو پرداخت و تاکید کرد سه مشکل بزرگ آنها ایران، ایران و ایران است!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۴:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
اتفاقا" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درست گفته ایران خطری است برای کسانی که خواب هایی را برای منطقه دیده اند و برای تحقق رویاهای آشفته خود دهها هزار شرور وهابی مسلک را به پیشرفته ترین تجهیزات نظامی مسلح و مجهز کردند و آنها را در قدم اول به جان مردم سوریه و عراق انداختند و بی تردید اگر در این مرحله موفق می شدند در قدم های بعدی به سراغ ترکیه و عربستان و اردن و ... می رفتند توسط آل سعود و همپیمانانش یمن را مورد تهاجم وحشیانه قرار دادند آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی خواهند حتی یک چاه نفت هم در اختیار مسلمانان باشد چه کنیم که مغز پوک سران بعضی از کشور های عربی و مسلمان این واقعیت را درک نمی کنند و لذا رژیم صهیونسیتی ایران را تنها خطر برای خود تلقی می کند و این نیت پلید خود را تحت عنوان تنها خطر خاورمیانه به خورد مردم می دهد کاملا" طبیعی و قابل درک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
لیبر من یک صهیونیست روس تبار است که متهم به انواع فساد مالی اخلاقی سیاسی است
Japan
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
هرچند با اصطلاح خاورمیانه مخالفم چرا که سالها پیش زمانیکه انگلستان قدرت بزرگی در اروپا بوده، برای تقسیم کردن آسیا بین خود و شرکایش، آسیا را به سه قسمت کرده که سهم ما و کشورهای این منطقه، نام خاورمیانه شده است. درحالیکه ژاپن را خاور دور نامیده اند ولی درحال حاضر آن را به خاوردور نمی شناسند.
بهرحال می خواهم بگویم که رژیم صهیونیستی که می گوید ایران تهدیدی برای خاورمیانه است، طوری صحبت می کند که انگار خودش تمام خاورمیانه است. منطقه ای به آن کوچکی را اشغال کرده و حال ایران را که با تمام وجود سعی در برطرف کردن مسایل منطقه و از بین بردن تروریستها در منطقه را دارد، بعنوان تنها تهدید بالقوه درخاورمیانه می نامد. احتمالا صهیونیستها بسیار خودبزرگ بین شده اندکه تهدید آن رژیم کوچک و ناقابل را تهدید کل خاورمیانه می بینند.
ایران همیشه درصدد ایجاد صلح منطقه ای بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
آبی
۰۹:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
ایران باید با دیپلماسی قدرتمند دشمنان خود را منزوی کند.
آخرین اخبار