خبرگزاری رویترز از دو برابر شدن واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از سئول به قلم جین چونگ نوشت : واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژانویه به بیش از دو برابر پیش از اقدام تهران به افزایش تولید با هدف بازپس گیری سهم خود در بازار نفت، افزایش یافت.
 
گزارشهای رسمی گمرک کره جنوبی نشان می دهد این کشور که از بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می آید در ماه ژانویه یک میلیون و 790 هزار تن معادل 424 هزار و 143 بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده است.
 
کره جنوبی ژانویه سال گذشته 859 هزار و 223 تن و دسامبر گذشته یک میلیون و 550 هزار تن نفت خام از ایران وارد کرده بود. ایران که عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است از توافق کاهش عرضه که کشورهای عضو این سازمان سال گذشته به آن دست پیدا کردند مستثنی شده است.
 
بر اساس اعلام ماه گذشته وزیر نفت ایران، تولید کنونی نفت این کشور به سه میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است. در مقابل ، خرید کره جنوبی پنجمین وارد کننده نفت جهان از عربستان سعودی در نخستین ماه سال 2017 در مقایسه با ماه پیش از آن به میزان 17 و سه دهم درصد کاهش یافت و به سه میلیون و 320 هزار تن یا 785 هزار و 84 بشکه در روز رسید.
 
عربستان سعودی به توافق کاهش عرضه جهانی نفت پایبند بوده است. ریاض تولید نفت خود را در ماه ژانویه بیش از سطح پیش بینی شده کاهش داد و تولید خود را با بیش از 700 هزار بشکه در روز کاهش به 9 میلیون و 748 هزار بشکه در روز رساند.
 
کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به طور کلی در ماه ژانویه 12 میلیون و 410 هزار تن نفت خام وارد کرده است که معادل دو میلیون و 930 هزار بشکه در روز است.
 
این واردات نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10 و 88 صدم درصد افزایش داشته است اما نسبت به دسامبر گذشته که 13 میلیون و 240 هزار تن نفت وارد کرده بود به میزان شش و سه دهم درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار