جلال الدین کزازی هم اکنون کتابی را می‌نویسد که گزارشی از نی نامه مولانا است.

جلال الدین کزازی، شاهنامه پژوه و پژوهشگر ادبی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اثر جدید خود با عنوان «در بند ترفند» گفت: این کتاب توسط نشر شوژان به تازگی از چاپ درآمده است و سروده کمابیش بلندی را در بردارد. در کالبد دوگانه یا مثنوی پرسش های دکتر غلامرضا خاکی درباره این سروده در میان نهاده که من به آن پرسش ها پاسخ داده ام.

وی ادامه داد: «یورکنامه نو» هم نشر شوژان چاپ کرده است و سال گذشته نیز یکبار به چاپ رسید. «یورکنامه نو» گزارش سفر من به نیویورک است که در تابستان 2 سال پیش انجام شد.

کزازی افزود: کتاب دیگرم با عنوان «آنک پاریس»، گزارشی است از سفر من به پاریس که امسال انجام گرفته است. این کتاب را نشر صدای معاصر به گونه ای بسیار زیبا، پاکیزه و چشم نواز به چاپ رسانده است.

وی در ادامه در خصوص دیگر فعالیت های خود عنوان کرد: اما هم اکنون کتابی را می نویسم که گزارشی از نی نامه مولانا است. این کتاب همانند دو کتابی که از آنها سخن گفته شد بر پایه پرسش های دکتر غلامرضا خاکی نوشته می شود. این پرسش ها برمی گردد به آن 18 بیت آغازین مثنوی که آن را «نی نامه» می نامیم. 

این شاهنامه پژوه و پژوهشگر ادبی با اشاره به کتابش با عنوان «فرزند فردوسی» بیان کرد: این کتاب نیز 2 هفته پیش از چاپ در آمده است که آن را «ارج نامه» نامیده اند. گفتار و نوشته ها و سروده هایی است که سخنوران و پژوهندگان و تنی چند از استادان دانشگاه مهربان و بزرگوار درباره من نوشته اند یا به نام من. این کتاب هم به گونه ای بسیار زیبا و چشم نواز در انتشارات معین به چاپ رسیده است.
 
کزازی ادامه داد: «روزن راه»، «کرمانشاه شهر شگرف ما» و «کمدی الهی» از دیگر کتاب هایی است که به زیر چاپ رفته است. «کرمانشاه شهر شگرف ما» جنگی است از جستارهایی که من درباره کرمانشاه از چندین سال پیش نوشته ام. این جستارها پراکنده در این سالیان چاپ شده و به گونه ای گرد آورده توسط نشر دیباچه دوباره به چاپ می رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار