مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: در حال حاضر چهار هزار و 306 دانش آموز مهاجر افغان در مدارس این شهرستان تحصیل می کنند.

چهار هزار و 306 دانش آموز افغان در ساوه تحصیل می کنند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله سالمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 2 هزار و 395 نفر پسر و مابقی دختر بوده که در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وی مجموع مدارس ساوه را 267 باب برشمرد و افزود: در مجموع 50 هزار و 318 دانش آموز سه دوره تحصیلی و پیش دبستانی در این مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته 36 نفر از دانش اموزان رتبه کنکور زیر 2 هزار کسب کرده اند که این تعداد امسال به 54 نفر افزایش یافته است.

سالمی در خصوص هوشمندسازی مدارس نیز گفت: از مجموع یکهزار و 712 کلاس درس ساوه، 454 کلاس دولتی و غیردولتی هوشمند سازی شده که باید این میزان با تلاش خیران در برنامه ششم توسعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: طی 3 سال گذشته حدود 350 میلیارد ریال کمک خیران برای مدرسه سازی و نوسازی واحدهای آموزشی هزینه شده است.

سالمی گفت: حضور مستمر اعضای اصلی در جلسه ماهانه شورای آموزش و پرورش، افزایش تعداد مدارس هیات امنایی، مشارکت مردم خیر در ساخت و تجهیز مدارس، تفویض اختیار از جمله مواردی است که شهرستان ساوه در آن عملکرد مناسبی داشته است.

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش ساوه در سال گذشته 69 مصوبه شامل 9 مصوبه آموزشی، 26 مصوبه پرورشی، 17مصوبه اداری و مالی، هفت مصوبه عمرانی، چهار مصوبه پژوهشی و 6 مصوبه در سایر بخش ها داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
میلیونها ایرانی به دلیل گرسنگی و فقیر از تحصیل باز می مانند وآنگاه افغانی ها ...
آخرین اخبار