مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از اعطای 604 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشاورزی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در قالب سامانه «بهین یاب» از جمله طرح های در دستور کار در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود
قاسم معینی افزود: در استان زنجان از مجموع بیش از یک هزار پرونده ثبت شده در طرح تاکنون 506 طرح مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
وی ادامه داد:تمامی پرونده های کشاورزی ثبت شده در سامانه بهین یاب پس از بررسی های کارشناسی در واحد های تخصصی در کارگروه استانی متشکل از نمایندگان دستگاه های ذیربط و بانک‌ها به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند که در این راستا تاکنون تعداد 371 پرونده در استان زنجان برای اخذ تسهیلات معرفی شده اند.
مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع پرونده های کشاورزی معرفی شده برای اخذ تسهیلات در استان زنجان حدود 50 درصد معادل 162 طرح موفق به اخذ تسهیلات بالغ بر 604 میلیارد ریال شده‌اند.
معینی حل مشکلات نقدینگی و غیر نقدینگی تولید کنندگان بخش کشاورزی را از جمله مهم ترین دغدغه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و تصریح کرد: عدم اتخاذ رویه یکسان در ارایه تسهیلات توسط بانک ها اعم از پذیرش نکردن محل اجرای طرح و درخواست وثایق سهل البیع، سخت گیری در اخذ تضامین، طولانی بودن پروسه بررسی پرونده ها، تاکید بر تعیین تکلیف معوقات و چک برگشتی و سود بالای تسهیلات اعطایی از جمله مسائل و مشکلاتی است که منجر به کند شدن روند پرداختی های پرونده‌ های مصوب شده است.
این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر تامین نقدینگی واحدهای مشکل دار حوزه کشاورزی از طریق طرح تامین مالی بنگاه های تولیدی، مشکلات غیرنقدینگی واحدها اعم از معوقات بانکی، تقسیط، استمهال و بخشودگی جرایم بانکی، تقسیط معوقات تامین اجتماعی و مالیات و مشکلات زیست محیطی، تخصیص آب، صدور پروانه های بهداشتی و... در کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و رفع می‌شود.

انتهای پیام/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.