مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری برخی شهروندان موجب شد، پنج هکتار زمین گندم و جو به صورت پراکنده در این شهرستان دچار آتش‌سوزی شود که با تلاش امدادگران مهار شد.

هادی یاسر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: آتش‌سوزی اخیر با بی احتیاطی کمباین‌کار که ته سیگار خود را به زمین انداخته بود رخ داد که سریعا نیز مهار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات بوده و مزارع به هم چسبیده است وزش باد نیز خود عاملی مهم در گسترش آتش سوزی است.

این مسئول به کشاورزان توصیه کرد: به هر دلیلی که اقدام به سوزاندن عمدی علوفه و گیاهان باقی مانده از محصولات بخصوص غلات، کاه و … می‌کنند، نکات ایمنی آتش‌نشانی را رعایت و در صورت امکان محصولات را در چند نقطه مختلف تجمیع کرده تا در صورت وقوع حوادث از این دست به راحتی اطفا حریق انجام شود و به کل محصول یک‌باره آسیب نرسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: شهروندان باید در زمان سفر‌های برون شهری، در محل کمپ‌های تفریحی و در دل طبیعت ضمن رعایت نکات ایمنی در برافروختن آتش در محل مناسب آن، از رها کردن ذغال‌های افروخته و زباله‌های قابل اشتعال خودداری و هرگونه آتش را با آب به طور کامل خاموش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.