مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی دو سال گذشته382 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت:طی دو سال گذشته تعداد 2 هزار و 770 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان زنجان شناسایی شده است که این تعداد سطحی بالغ بر 2 هزار و 618 هکتار را شامل می شود.
حجت الله قصابی افزود: از این تعداد تاکنون اقدام به قلع و قمع 382 مورد در سطحی بالغ بر 814 هکتار شده است و مابقی مراحل مختلف رسیدگی را طی می کنند.
وی عنوان کرد: در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قالب باغ شهرها نیز علاوه بر شناسایی و تعیین تکلیف باغ شهرهای ایجاد شده، هدف اصلی جلوگیری از ایجاد و احداث باغ شهر جدید در اراضی کشاورزی استان زنجان بود به طوری در حال حاضر این مهم محقق شده و طی بازرسی‌ها و گشت های صورت گرفته هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد باغ شهر جدید در استان به ثبت نرسیده است.
قصابی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با شناسایی حدود 30 مورد باغ شهر در حال احداث در استان زنجان، از ادامه روند احداث آن ها جلوگیری کرده و از تبدیل شدن آن ها به باغ شهر خودداری شد به طوری که 21 مورد از این تعداد قلع و قمع شده و مابقی هم در حال رسیدگی و بررسی هستند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در حال حاضر مراجعه برای اخذ مجوز تغییر کاربری در استان افزایش قابل توجهی داشته است که این موضوع نشان دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم و تاثیرگذار بودن اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.