رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری بورسی یکی از شهروندان خبر داد.

سرهنگ سیداحمد موسوی  رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت:‌ در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی به پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ورود به حساب کاربری او برای خرید و فروش سهام اقدام و ضرر و زیان مالی زیادی به او وارد کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با شاکی و مشاهده ادله و مستندات به جرم خود اعتراف کرد، اظهار داشت: شاکی پرونده از دوستان او بوده و در یک کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می کردند که به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده بین آنان به قصد انتقام‌جویی پس از جلب اعتماد و اطمینان شاکی به اطلاعات حساب کاربری او دسترسی پیدا کرده است.

وی با تاکید بر حفظ‌ و نگهداری اطلاعات شخصی و مالی و پرهیز از اعتماد بی‌جا به افراد، افزود:‌ رعایت این امر می‌تواند در پیشگیری از کلاهبرداری‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

موسوی تصریح کرد:‌ برابر قوانین جرایم رایانه‌ای هرگونه دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری افراد و تغییر در داده‌ها، جرم محسوب و برابر قانون با مرتکبان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی زنجان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.