عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی زنجان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی عامل تهدید به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی دیگران در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر تهدید به انتشار عکس ها و فیلم های خصوصی وی در فضای مجازی از پلیس فتا درخواست کمک کرد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده اولیه با ثبت اظهارات شاکیه موضوع را در دستور کار خود قرار داده و جهت انجام اقدامات لازم وارد عمل شدند.

سرهنگ نوروزی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان و گستره چتر اطلاعاتی این پلیس، پس از استخراج مستندات مربوطه متهم شناسایی، و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی، دستگیر و تجهیزات الکترونیکی او توقیف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه روند بررسی‌ها مشخص شد متهم پرونده، همسر سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلات و اختلافات موجود با توجه به اینکه از قبل به اطلاعات او دسترسی داشته، با تهدید شاکیه مبنی بر انتشار محتواها در فضای مجازی، قصد اخاذی از او را داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه متهم ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود، افزود: پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتالی کافی توسط کارشناسان این پلیس، متهم به بزه خود اعتراف کرد که به همراه پرونده تکمیل شده جهت تصمیم گیری های لازم به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران فضای مجازی است و شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مطرح کنند.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.