اتحادیه باربران افغانستان اعتصاب عمومی را لغو کرد

مسوولان اتحادیه باربران افغانستان اعلام کردند که با تعهد دولت افغانستان برای مقابله با اخاذی ها، آنها اعتصاب عمومی دیروز را لغو کردند.

اتحادیه باربران افغانستان اعتصاب عمومی را لغو کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، طلا محمد اتمانزی، رییس اتحادیه باربری افغانستان گفت که شماری از باربران با نمایندگان شورای امنیت ملی افغانستان و رییس مبارزه با جرایم جنایی وزارت داخله دیدار کرده اند و دولت تعهد کرده که با اخاذی در جاده مقابله می کند.

این در حالی است که آقای اتمانزی پیشتر گفته بود که آنان در تاریخ ۲۲ قوس (دو شنبه) به دلیل عدم رسیدگی دولت به مشکلات باربران اعتصاب کاری می کنند.

به گفته آقای اتمانزی اخاذی ها از رانندگان از عمده ترین مشکلات رانندگان است که با وصف تلاش های پیگیر این معضل هنوز هم پابرجاست.

در همین حال اتمانزی گفته که اکنون رانندگان به کار خود ادامه داده و منتظرند که دولت به وعده‌های خود عمل کند.

در همین حال وزارت امور داخله کشور نیز نیز اعلام‌ کرده که براساس هدایت دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، سیدعبدالغفار سیدزاده، رییس عمومی مبارزه با جرایم این وزارت با نمایندگان شرکت‌های باربری دیدار کرده‌ است.

آقای سیدزاه در این نشست از مسوولان اتحادیه باربری افغانستان خواسته که برای مبارزه با فساد با پولیس همکاری کنند و درصورتی ‌که از آنان اخاذی می ‌شود با شماره ۱۱۹ پولیس تماس بگیرند.

دیروز وزارت ترانسپورت کشور نیز اعلام کرد که برای مقابله با اخاذی از رانندگان طرحی را برای شورای عالی اقتصادی افغانستان داده ‌است.

پیشتر اکرام افضلی رییس سازمان دیدبان شفافیت کشور نیز گفته بود که رانندگان موتر های کلان در افغانستان همواره از اخاذی های غیر قانونی شکایت کردند اما تا هنوز هیچ کسی به صدای آنان گوش نداده اند.

به گفته افضلی از ۳ میلیارد دالر که سالانه توسط نهاد های دولتی از مردم افغانستان اخذ می شود حدود یک میلیارد آن از رانندگان موتر های باربری است

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار