شورای امنیت اوضاع در گامبیا را بسیار خطرناک توصیف کرد

شورای امنیت اعلام کرد وضعیت در کشور آفریقایی گامبیا بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد گفتگوهایی را درباره خودداری یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا از کنار رفتن از قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار کرد.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در این نشست شورای امنیت اوضاع در گامبیا را بسیار خطرناک توصیف کرد.

پاور پس از نشست شورای امنیت در مصاحبه با خبرنگاران افزود: اوضاع در این کشور غرب آفریقا بسیار خطرناک است. ما می دانیم برخی افسران ارتش گامبیا به حمایت از یحیی جامه برخاسته اند و این مسئله اوضاع در این کشور را بسیار خطرناک می سازد.

الن جانسون سیرلیف رئیس جمهور لیبریا روز سه شنبه در راس هیئتی از سران غرب آفریقا عازم گامبیا می شود تا جامه را متقاعد کند شکست خود را در انتخابات بپذیرد.

خوان مانوئل گونزالس معاون سفیر اسپانیا در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برای ماه دسامبر به عهده دارد گفت شورای امنیت از یحیی جامه خواست با این هیئت بلندپایه که قرار است به گامبیا سفر کند همکاری داشته باشد.

یحیی جامه که 22 سال است قدرت در گامبیا را در اختیار دارد پس از برگزاری انتخابات فورا به شکست خود اذعان کرد اما کمی بعد نتایج انتخابات را محکوم و از کنار رفتن از قدرت خودداری کرد که این اقدام وی با محکومیت بین المللی روبرو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار