هزاران برزیلی به سیاست های اقتصادی دولت اعتراض کردند

هزاران برزیلی با تجمع در مقابل کنگره، علیه پیشنهاد دولت مبنی بر اصلاح قانون اساسی برای تعیین سقف هزینه عمومی‌ اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، براساس تخمین معاونت وزارت امنیت در برازیلیا حدود 10 هزار نفر از مردم در این تظاهرات علیه پیشنهاد مذکور که هزینه عمومی‌ را برای 20 سال آینده محدود می‌ کند و به طور خاص موجب ریاضت در بودجه بهداشت ؛درمان و آموزش و پرورش می‌ شود، شرکت داشتند.

به نوشته روزنامه برزیلی 'او گلوبو' ، این تظاهرات منجر به درگیری بین عده ای از تظاهرات کنندگان که دو خودرو را واژگون کرده و سعی‌ داشتند با پرتاب کوکتل مولوتف بر روی آنها خودروها را به آتش بکشند با پلیس شد که در جریان آن پلیس 6 نفر را دستگیر کرد.

همچنین پلیس با پرتاب گاز اشک آور بمب های گیج کننده و توپ های پلاستیکی به سوی تظاهرکنندگان سعی در متفرق کردن انها را داشت. این درحالی‌ است که تظاهرات کنندگان به دیوار وزارت آموزش و پرورش که در نزدیکی‌ کنگره قرار دارد آسیب وارد کردند.

قرار است که در آخرین ساعت های سه شنبه شب به وقت محلی، نخستین رای گیری در مورد پیشنهاد اصلاح قانون اساسی‌ در کنگره انجام گیرد .درصورتی که نمایندگان به آن رای مثبت دهند، رای گیری نهایی در روز 13 دسامبر (23 آذر ) برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش «میشل تمر» رئیس جمهوری برزیل هفته پیش هشدار داد اگر هزینه عمومی کنترل و اصلاحات مالیاتی اجرا نشوند، بدهی دولت در سال 2024 میلادی با تولیدات ناخالص داخلی برابر خواهد شد.

«میشل تمر» در سخنرانی خود در نشست شورای مشاوران رهبران کسب و کار و شهروندان برجسته برزیل اعلام کرد که دولتش پیشنهاد اصلاح سیستم پرهزینه بازنشستگی را به مجلس خواهد فرستاد زیرا بدون انجام این اصلاح، نمی توان بودجه عمومی را متعادل ساخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار