وبسایت تایم در مطلبی به بررسی پیشینه مختصری درخصوص سوانح هوایی در حوزه ورزش پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت تایم در مطلبی نوشت: یک هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال برزیل نیمه شب گذشته در کلمبیا سقوط کرد. تنها 6 نفر از 81 مسافر این هواپیما زنده ماندند. این اولین و آخرین حوادثی از این دست نیست که گریبانگیر ورزشکاران می شود. 

1. تیم فوتبال منچستر یونایتد، سال 1958
هواپیمای حامل بازیکنان تیم انگلیسی منچستر یونایتد هنگامی که از مسابقات جام اروپا بازمی‌گشت، دچار سانحه هوایی شد. در این حادثه 23 نفر به کام مرگ رفتند.

2. تیم فوتبال دانشگاه افسری، سال 1970
یکی از مرگبارترین حوادث ورزشی در طول تاریخ آمریکا مربوط به سانحه هوایی هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال دانشگاه افسری آمریکاست. بازیکنان این تیم در حال بازگشت از مسابقه با دانشگاه کارولینای شرقی بودند که هواپیمای آنها دچار سانحه شد و تمامی 75 مسافر آن کشته شدند. 

3. تیم راگبی باشگاه مسیحیان اوروگوئه، سال 1972
هواپیمای این تیم با 45 مسافر در کوه های آند سقوط کرد. بیش از یک چهارم مسافران در پی این سقوط درجا کشته شدند. تعدادی از مسافران نیز به دلیل جراحات وارده کمی بعد جان خود را از دست دادند. 8 مسافر دیگر نیز به دلیل ریزش بهمن ناشی از سقوط هواپیما فوت کردند. 14 مسافری که زنده مانده بودند نیز از شدت گرسنگی و سرمای وحشتناک مجبور به خوردن اجساد کشته شدگان این سانحه شدند. آنها 2 ماه در این شرایط سخت به سر می بردند تا اینکه تیم نجات از راه رسید.

4. تیم ملی شمشیربازی کوبا، سال 1976
تیم ملی شمشیربازی کوبا پس از شرکت در "مسابقات پان امریکن" در ونزوئلا در اواسط پرواز برگشت با انفجار 2 بمب در هواپیما دچار سانحه شد. در پی این حادثه تمامی 73 مسافر این هواپیما کشته شدند. بعدها در اسناد محرمانه آمریکا ذکر شد که مظنون این حادثه یکی از عوامل سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) بوده است.

5. تیم ملی فوتبال زامبیا، 1993
در سال 1993، تیم ملی فوتبال زامبیا یکی از بهترین تیم های آفریقایی بود. هواپیمای حامل بازیکنان این تیم بر فراز اقیانوس اطلس دچار سانحه شد و تمامی 30 مسافر آن جان خود را از دست دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار