10 نمونه اولیه آیفون 8 در دستان اپل

شرکت اپل دست‌کم 10 مدل متفاوت را برای ارائه آیفون 8 در اختیار دارد که هر یک دارای ویژگی‌های جالبی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ گزارش‌هایی درباره احتمال تجهیز آیفون 8 به نمایشگر خمیده OLED منتشر شده است.  کارشناسان وال استریت ژورنال نیز با انتشار مقاله‌ای پیش‌بینی کردند احتمالا در سال 2017، شاهد عرضه یک آیفون با نمایشگر خمیده به بازار خواهیم بود.


در مقاله وال استریت ژورنال آمده است اپل از شرکایش خواسته تا تولید نمایشگرهای باریک OLED را افزایش دهند و نمونه‌هایی آزمایشی از نمایشگرها با وضوح تصویر بهتری را نسبت به نمونه‌های مورد استفاده از سوی سامسونگ برایش بفرستند. 

نمایشگرهای خمیده سامسونگ – مانند مدل مورد استفاده در گلکسی اس 7 اج – از رزولوشن Quad HD (برابر با 1440×2560 پیکسل) بهره می‌برند. بنابراین اگر گزارش صحت داشته باشد باید منتظر استفاده از وضوح تصویری بالاتر در حداقل یکی از مدل های آیفون 8 باشیم که اندکی دور از ذهن به نظر می رسد.

گفته می شود که بخشی از پنل های خمیده OLED مورد نیاز اپل، بوسیله سامسونگ دیسپلی تامین می شوند. اما این مسئله چندان جای تعجب ندارد؛ زیرا سامسونگ (از طریق زیرمجموعه های خود) یکی از مهم ترین تامین‌کنندگان دستگاه های اپل است. به عنوان مثال، حافظه رم داخل آیفون 7، از سوی سامسونگ ساخته شده است.

وال استریت ژورنال در بخش دیگری از این مقاله نوشت اپل در حال حاضر بیش از 10 نمونه آزمایشی از آیفون نسل بعد را در اختیار دارد و مدل مجهز به نمایشگر خمیده، فقط یکی از آنها است. البته تضمینی وجود ندارد که اپل عرضه تجاری گوشی هوشمندی با نمایشگر خمیده را از سال آینده آغاز کند. ممکن است استفاده از این فناوری  را به مدل‌های بعدی آیفون موکول نماید، اما باید امیدوار بود که مدل سال 2017، به این نمایشگر مجهز باشد؛ زیرا آیفون قطعاً به تغییراتی چشمگیر نسبت به سال های اخیر نیازمند است.

اگر مدل مجهز به نمایشگر خمیده آیفون 8 در سال 2017 میلادی عرضه شود، احتمالا باید منتظر افزایش قیمت نسبت به مدل های معمولی بود؛ زیرا تولید پنل های OLED خمیده برخلاف LCD های تخت، هزینه‌بر است.

بر طبق شایعات، شرکت اپل در سال آینده، سه مدل آیفون به بازار عرضه می‌دهد و نسخه 4.7 اینچی و 5.5 اینچی به پنل LCD مجهز شده است. بنابراین، مدل خمیده آیفون 8 با پنل OLED با صفحه‌نمایش دیگری همراه است که تنها 5.1 یا 5.2 اینچ از آن، قابل استفاده است.

پیش‌بینی می‌شود اپل در نسخه خمیده آیفون 8 از یک صفحه‌نمایش یکپارچه استفاده کند و احتمالا حسگر اثر انگشت با صفحه‌نمایش ادغام شده است. وال استریت ژورنال، هیچ اشاره‌ای به نام آیفون جدید نکرد؛ اما ممکن است اپل به جای پیروی از سنت پیشین خود، آیفون 2017 را به عنوان آیفون 8 به بازار عرضه کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار