شرکت اپل در سکوت خبری مراحل ساخت عینک هوشمند را به پایان می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرک؛ عینک هوشمند اپل به زودی برای رقابت با عینک گوگل راهی بازار خواهد شد. باید دید آیا اپل مشکلات عینک گوگل را برطرف کرده است؟

اپل قصد دارد حضورش را در بازار گجت‌های پوشیدنی افزایش دهد و به همین دلیل قصد دارد یک عینک هوشمند بسازد.

کمپانی اپل در چند ماه اخیر افراد متعددی را که در زمینه‌ واقعیت مجازی فعالیت می‌کردند را استخدام کرده است. پیش از این احتمال داده می‌شد این شرکت قصد داشته باشد یک هِدست واقعیت مجازی تولید کند؛ اما مشخص شد اپل در حال ساخت عینک هوشمند است. هنوز جزئیات زیادی از عینک هوشمند اپل منتشر نشده است؛ اما گفته می‌شود عینک هوشمند اپل با فناوری بی‌سیم با انواع گوشی آیفون ارتباط برقرار می‌کند و این کار را تقریبا مشابه سازو کاری که ساعت هوشمند اپل دارد، انجام خواهد داد. برخی کارشناسان گفته‌اند عینک هوشمند اپل احتمالا از واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کند.

البته قرار نیست عینک‌های هوشمند اپل به این زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد. زیرا اپل به تازگی برخی از قطعات آن را به کمپانی بلومبرگ سفارش داده است. از شرکت‌های سازنده‌ی قطعات دستگاه جدید اپل می‌توان به PrimeSense، Metaio و Flyby اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود پس از تولید آزمایشی عینک‌های هوشمند، درباره تولید انبوه آن تصمیم‌گیری شود. منبعی آگاه در شرکت اپل اظهار داشت تولید انبوه این عینک‌های هوشمند تا پیش از سال 2018 امکان ندارد.

قیمت 1500 دلاری عینک گوگل در کنار منع استفاده از آن در  رستوران‌‌ها و سایر نقاط حساس باعث شد تا گوگل پروژه را برای همیشه کنار بگذارد به همین دلیل اپل قصد ندارد ریسک کند و به دنبال راهی است تا محصولی تجاری و در ترکیب با ابزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بسازد تا مشتریان خود را پیدا کند.

با کاهش فروش آیفون، "تیم کوک،" مدیر اجرایی اپل، از سوی سهامداران تحت‌ فشار قرار گرفته تا محصولات جدید با ابداعات و فناوری‌های قابل توجه به بازارعرضه کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار