وبسایت فورچون در مطلبی نوشت تلفن‌های همراه گران‌بهای گوگل می‌توانند رقبای جدی برای شرکت‌های اپل و سامسونگ باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فورچون"، تلفن‌های همراه جدید شرکت گوگل – پیکسل و پیکسل اکس ال – می‌توانند رقبای جدی برای تلفن‌همراه شرکت اپل – آیفون – باشند.

با این‌حال، درآمد گوگل از فروش تلفن‌های همراه 649 دلاری‌اش، تنها به فروش آیفون‌ها آسیب نخواهد زد. بلکه تمامی شرکت‌های سازنده تلفن همراه – به خصوص شرکت سامسونگ -- که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند نیز می‌توانند تحت تاثیر فروش پیکسل‌ها قرار بگیرند.

تحلیلگران معتقدند ارائه یک تلفن‌همراه پرچم‌دار به وسیله گوگل می‌تواند راهبردی باشد تا این شرکت سهم بازار را از سامسونگ بازپس گیرد. شرکت سامسونگ اکنون درگیر مشکلات و فراخوانی تلفن‌همراه گلکسی نوت 7 است.

با این‌که شرکت گوگل قصد ندارد با شرکای خود رقابت کند، به نظر می‌رسد این شرکت با رونمایی از تلفن‌های هوشمند پیکسل بیشتر به دنبال ایجاد بازار رقابتی در میان شرکت‌هایی که دستگاه‌هایشان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، بوده است.

شرکت گوگل با ارائه تلفن‌های گران‌بهایش، قصد دارد بازار تلفن‌‎های همراه لوکس اپل را به دست بگیرد. در تبلیغات گوشی پیکسل، به ورودی 3.5 میلیمتری هدفون – که آیفون 7 فاقد آن است – اشاره شده است.

پیکسل‌ها از نظر طراحی، شباهت بسیاری با آیفون 7 دارند. نرم‌افزار دستیار گوگل که به وسیله الگوریتم‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود نیز شباهت‌هایی با دستیار صوتی اپل – "سیری" – دارد. همچنین، طراحی نرم افزار و سخت‌افزار به صورت هماهنگ به وسیله گوگل، تا حد بسیاری به سیاست‌های اپل نزدیک است.

با این‌حال، سخنگویان شرکت‌های اپل و سامسونگ در پاسخ به رونمایی از تلفن‌های جدید شرکت گوگل اظهار نظر نکردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار