شکست یا پیروزی؟ / اچ‌تی‌سی تلفن هوشمند گوگل را تولید می‌کند

وبسایت بلومبرگ در گزارشی به بررسی تولید تلفن هوشمند جدید گوگل بوسیله شرکت «اچ‌تی‌سی» پرداخت.

شکست یا پیروزی؟ / اچ‌تی‌سی تلفن هوشمند گوگل را تولید می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، عرضه یک برَند بین المللی بی‌شک یکی از بزرگترین موفقیت‌هایی است که یک شرکت در بخش تولید قطعات الکترونیکی به آن دست‌می‌یابد. این در حالیست که هیچ چیز بدتر از این نیست که یک برَند بین‌المللی فقط قادر به انجام قراردادهای جزئی باشد. 

گوگل سه‌شنبه از نخستین تلفن هوشمند «پیکسل» که جایگزین «نکسوس» می‌شود، رونمایی کرد. شرکت «اچ‌تی‌سی» به عنوان تولیدکننده تلفن هوشمند گوگل انتخاب شده است، یعنی ارتباط این دو شرکت مشابه ارتباط شرکت‌های «فاکس‌کان» و «اپل» می‌شود. «ریک استرلوح،» مدیر بخش سخت‌افزار گوگل در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «گوگل طراحی و بخش بزرگی از مهندسی را انجام داده است.»

این موضوع برای اچ‌تی‌سی خجالت آور است. این شرکت پس از سال‌ها تلاش برای طراحی و مهندسی محصولات خود، حال باید محصولات شرکت دیگری را تولید کند. تولید تلفن‌های هوشمند گوگل یک پیروزی نیست. اچ‌تی‌سی یک دهه است برای خلاص شدن از این نوع قراردادها و ایستادن روی پای خود تلاش کرده است؛ اما بار دیگر در حال اجرای چنین قراردادی است.

اچ‌تی‌سی زمانی فقط «بزرگترین» سازنده تلفن هوشمند اندرویدی نبود، بلکه «تنها» سازنده این محصول بود. اچ‌تی‌سی نخستین شرکتی بود که برای مایکروسافت «هندسِت» ساخت. اچ‌تی‌سی همچنین نخستین شرکت سازنده تلفن هوشمند «تری‌جی» و نخستین شرکتی بود که با استفاده از سیستم عامل گوگل دستگاه‌های مختلف ساخت.

برند اچ‌تی‌سی در سال 2011 بر اپل و سامسونگ پیروز شد و در بازار تلفن هوشمند آمریکا پیشرو بود. اما در حال حاضر سهام این شرکت سقوط کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار